آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / نکاتی پیرامون برنامه ریزی بودجه برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

نکاتی پیرامون برنامه ریزی بودجه برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

برنامه ریزی جامع برای تمامی فعالیت های تجاری موردنیاز است. مدیریت و نظارت بر امور مالی سخت است اما با استراتژی جامع بودجه بندی، میتوانید در مسیر درست قرار بگیرید. به طور کامل، بودجه بندی به معنی کاهش هرگونه ریسکی است که شما را از موفقیت باز می دارد. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، باید تمام امور مالی خود را پیگیری کنید. همیشه هزینه های غیر قابل انتظاری وجود دارند که پیش می آیند، بنابراین نیاز است برای آن ها آماده شوید. همچنین یادگیری نحوه ی تخصیص بودجه میتواند بر رشد شرکتتان تاثیر مثبت بگذارد. شما می بایست صورتحساب ها را به موقع پرداخت کنید و برنامه ریزی را براساس پولی که دارید تعیین کنید. در ادامه تکنیک های بودجه بندی موثر که برای کسب و کارهای کوچک مناسب است را بیان کردیم:

ضبط هزینه های مهم

تمام هزینه های لازم برای کسب وکارتان نظیر مالیات، پرداخت وام، دستمزد، قبوض آب، برق، تلفن و حساب های اینترنتی باید نوشته و ذکر شود. با استفاده از هر نوع نرم افزاری که دارید، باید بتوان به راحتی مالیات را پیگیری و مدیریت کنید. باید ابتدا هزینه ی اولیه ی راه اندازی تان را تخمین بزنید تا صورتحساب های مهمی که باید پرداخت شوند را برآورد کنید. با این کار، ایده ای کلی راجع به هزینه هایتان خواهید داشت.

هیچ وقت تمامی سود خود را خرج نکنید

یکی از مهم ترین چیزهایی که به عنوان یک صاحب کسب و کار باید در نظر داشته باشید این است که همیشه بخشی از سود را برای تامین هزینه های غیرقابل پیش بینی و احتمالی ذخیره کنید. همچنین باید کمتر از آنچه به دست می آورید خرج کنید، و همه چیز را با سودتان نپردازید. به جای آن، بهتر است سود اضافی را ذخیره کنید، به طوری که پول برای پوشش برخی هزینه های احتمالی داشته باشید.

به طور مداوم بودجه ی خود را بازبینی کنید

همه ی صاحبان کسب و کار میدانند که هیچ وقت برنامه ی بودجه ثابت نمی ماند. بارها تغییر می کند، و شما باید خود را با آن وفق دهید. بنابراین بهتر است به طور مداوم بودجه تان را بازبینی کنید و تصویری به روز شده از وضعیت مالی تان به دست آورید. علاوه بر آن، این کار به شما اجازه می دهد تصمیمات مهم مالی مانند نیاز به خرید تجهیزات اضافی، استخدام کارمند جدید و… را کنترل کنید.

کاهش بدهی

اکثر کسب و کار ها از بدهی ها ایجاد شده اند و اگر آن ها را نادیده بگیرید، منجر به مرگ شرکتتان خواهد شد. مطمئن شوید که به طور منظم با قرار دادن این بدهی ها در برنامه ریزی بودجه ی خود، آن ها را میپردازید. حتی کوچک ترین بدهی می تواند موفقیت کسب وکارتان را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین پرداخت آن ها را در اولویت قرار دهید.

همان طور که گفته شد، بودجه بندی و برنامه ریزی برای کسب و کارها یک فرایند حیاتی است که باید انجام داد. همه چیز زمانی سامان می یابد که یک برنامه ی بودجه ی جامع ایجاد کنید تا کسب و کارتان ادامه پیدا کند و به موفقیت دست یابد.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp