آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / برای شروع کسب و کار جدید چه میتوان کرد؟

برای شروع کسب و کار جدید چه میتوان کرد؟

اگر شما ایده ی خیلی خوبی دارید، حتما به شروع و ایجاد کسب و کار آن نیز فکر کرده اید. با این حال، این شروع چیزی فراتر از یک فروشگاه و ایده است. از یادگیری نحوه ی تهیه ی طرح کسب و کار تا پیدا کردن سرمایه گذاران علاقه مند برای حمایت از ایده تان، می بایست با فکر پیش برود. درواقع درک عناصر اصلی یک کارآفرینی بسیار ضروری است. در این مقاله به دو فدم اصلی در این رابطه می پردازیم.

قدم اول: ایجاد یک طرح کسب و کار جامع

برای هر ایده ای که میخواهید به کسب و کار تبدیل کنید، نیاز به ایجاد یک طرح یا برنامه می باشد. زمانی که یک برنامه ی جزئی و دقیق ایجاد می کنید، شروع و آغاز به کار کسب و کارتان بسیار ساده تر خواهد شد. یکی از عناصر کلیدی که باید در نظر گرفت، آنالیز وضعیت مالی و بودجه می باشد. دو نوع هزینه وجود دارد که باید در این مرحله درنظر بگیرید:

  • هزینه های ثابت: شامل هر هزینه ای که ماه به ماه ثابت باقی می مانند، مانند بیمه، هزینه های اداری، خدمات عمومی، اجاره و…
  • هزینه های متغیر: شامل هزینه هایی است که ماه به ماه تغییر می کند. مانند بسته بندی، حمل و نقل، موجودی محصول و…

 

هر یک از این موارد باید نوشته شوند تا بتوانید مبلغ پولی که لازم دارید را برآورد کنید. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید تکمیل طرح کسب و کار خود را به تنهایی انجام دهید. شما می توانید از خدمات راهنمای آنلاین، همچنین مرکز توسعه ی کسب و کارهای کوچک نیز کمک بگیرید. این ها منابعی است که می توانند در شروع کار به شما کمک شایانی بکنند.

قدم دوم: درنظر گرفتن تامین کنندگان غیر سنتی

اگر پول زیادی نیاز نداشته باشید، باید به دنبال کمک هایی باشید که از طریق روش های نظیر crowdfunding یا سرمایه گذاری جمعی به دست می آید. این روش که اغلب از طریق اینترنت انجام می شود، به روشی از جذب سرمایه می‌گویند که تعداد زیادی از افراد، از یک ایده یا طرح حمایت می‌کنند. بنابراین هر کسی که به کسب و کار و ایده ی شما علاقه مند است می تواند مبلغی را پیشنهاد دهد، و شما معمولا انگیزه ای را برای این سهم و مبلغ ارائه می کنید.

مبلغی که میتوانید کسب کنید درواقع بستگی به این خواهد داشت که چطور تلاش خود را ارتقا دهید. بسیاری از افراد از این طریق جذب سرمایه  توانسته اند با توسعه ی کسب وکارشان درآمد بالایی کسب کنند. البته باید شرایط بازپرداخت را نیز بررسی کنید که معمولا درصد کمی از کالا یا درآمدتان می باشد که توسط شرکتی که برای سرمایه گذاری انتخاب کردید مشخص شده است.

همواره ایده های خوب زیادی وجود دارند که بدون توجه و بررسی دقیق، اجرا شده و با شکست مواجه می شوند. بنابراین می توان گفت در نگاه اول برای شروع شما به بررسی این دو مورد نیاز خواهید داشت. پس بهتر است با برنامه ریزی دقیق و مناسب کار خود را جلو ببرید تا احتمال موفقیتتان افزایش یابد.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp