آخرین اخبار

خانه / مقالات / دود خروجی به رنگ سیاه در موتورهای دیزلی

دود خروجی به رنگ سیاه در موتورهای دیزلی

دود سیاه به علت زیاد بودن میزان سوخت مصرفی وارده به دیزل:در این حالت احتمالا پمپ و انژکتور تنظیم نیست و رفع این مساله با تنظیم مجدد پمپ و انژکتورها ممکن می باشد.

دود سیاه به علت کم شدن فشار پاشش انژکتور: چون احتمالا سوراخهای انژکتور و سوزن انژکتور گشاد شده و درنتیجه سوخت کاملا پودر نمی شود و بصورت چکه ای تزریق می گردد مقدار نسبت سوخت به هوا تنظیم نبوده و احتراق کامل صورت نمی گیرد و رفع این مساله با تنظیم مجدد انژکتورها و یا تعویض سوزن انژکتور می باشد.

دود سیاه به علت کثیف بودن فیلتر هوا و مکش کم هوا به سیلندر: چون در برابر ورود هوا به محفظه احتراق مقاومت وجود دارد و رفع این مساله با تعویض فیلتر هوا ممکن می باشد.

دود سیاه به علت نا مناسب بودن سوخت مصرفی: سوخت نامناسب است و یا بعلت ماندگاری طولانی،کیفیت خود را از دست داده است لذا باید سوخت دستگاه با سوخت تازه و مناسب تعویض گردد.

دود سیاه به علت فرسایش قطعات موتور نظیر رینگ ،پیستون ، بوش و سوپاپ ها: به علت فرار گازهای متراکم شده از سیلندر مقداری هوای درون سیلندر کم شده و نسبت مناسب هوا به سوخت تغییر میکند و رفع این مساله با تعمیر موتور و تعویض قطعات ممکن است.

دود سیاه به علت زیاد بودن بار موتور : اگر بار موتور بیشتر از حد استاندارد باشد ، موتور برای سعی در جبران نیروی درخواستی دارد و رگلاتور پاشش سوخت را افزایش داده و موتور دود سیاه میکند .برای رفع این مساله باید بار وارده بر موتور را کاهش داد و در دیزلهای وسایل نقلیه از دنده سنگین استفاده نمود .

دود سیاه به علت کار کردن دیزل در مناطقی با ارتفاع زیاد از سطح دریا : در این مناطق فشار هوا کم و در نتیجه هوای ورودی به موتور کمتر خواهد شد (افت راندمان حجمی) و نسبت هوا به سوخت تغیر خواهد کرد لذا برای رفع این مشکل باید پمپ انژکتور دستگاه مجددا مناسب با اقلیم منطقه تنظیم گردد.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp