آخرین اخبار

خانه / مقالات / ام تی یو فردیشسهافن

ام تی یو فردیشسهافن

شرکت ام‌تی‌یو فریدریشسهافن MTU Friedrichshafen (به آلمانی) و با نام اختصاری MTUیک شرکت خودرو سازی آلمانی بوده که در سال ۱۹۰۹ توسط ویلهلم مایباخ با همراهی پسرش کارل مایباخ به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت زپلین، با نام اولیه Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH تاسیس گردیده است. هدف از تاسیس این شرکت تولید موتورهای حرفه ای برای کشتیهای هوایی بود. این شرکت درسال ۱۹۱۹ یک ماشین تجربی ساخت و بعد از دو سال با اولین مدل تولیدی خود در نمایشگاه موتوری که در برلین برگزار شده بود به معروفیت رسید. در زمان جنگ جهانی اول از محصولات این کشور در هواپیما و کشتیهای هوایی بسیار استفاده شد.

پس از جنگ جهانی اول این شرکت شروع به تولید موتور خودرو نمود و بین سالهای ۱۹۲۱ و ۱۹۴۰، این شرکت به تولید وسایل نقلیه مختلف کلاسیک مجلل پرداخت. این شرکت همچنین در ادامه به ساخت موتورهای دیزل سنگین دریایی و راه آهن روی آورد. در طول جنگ جهانی دوم، میباخ موتورهایی برای تانکهای متوسط و سنگین آلمان تولید می نمود. در سال ۱۹۶۶ با ادغام این شرکت و شرکت بنز نام این شرکت Maybach Mercedes-Benz Motorenbau GmbH شد.
این شرکت در سال ۲۰۰۱ به نام MTU فریدریشسهافن تغییر نام داد. که MTU با عبارت ترکیب موتور و توربین معرفی شده است.
تا سال ۲۰۰۶ که این شرکت به صندوق سهام خصوصی فروخته شد، MTU یک شرکت تابعه از شرکت دایملر بود. در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در شهر فریدریشسهافن، کشور آلمان می باشد. از محصولات تولیدی این شرکت می توان به موتورهای درون‌سوز، موتورهای دیزلی، ژنراتورهای دیزلی همچنین سیستم های نیروی محرکه برای نصب در کشتی ها، قطار، خودروهای نظامی، کشاورزی، معدن و تجهیزات ساخت و ساز، اشاره نمود. این شرکت با نام جدید MTU ONSITE ، کماکان در کشور آلمان، تامین کننده پیشرفته ترین موتورهای دیزل و گاز سوز است. در حال حاضر اولریش دوهل در سمت مدیرعاملی این شرکت می باشد.
مالکان اصلی سهام این شرکت، شرکتهای دایملر آ گ و رولز- رویس هولدینگز می‌باشند

 

 

 

منبع : دیزل گستر

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp