آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / نکات مهم در فروش آنلاین

نکات مهم در فروش آنلاین

در سال های گذشته دنیای تجارت و فروش آنلاین راه طولانی پیموده است و رقابت بسیاری در این زمینه وجود دارد. در این بین توجه به نکات موجود پیرامون این موضوع میتواند در بهبود وضعیت کسب وکارتان بسیار سودمند باشد. بنابراین در این مقاله میخواهیم برخی از این موارد را بیان کرده و بررسی کنیم.

ایجاد استراتژی تجارت الکترونیک

مانند هر کسب وکار دیگری شما نیز می بایست استراتژی خود را تعریف کرده و آن را دنبال کنید. این استراتژی شامل ساختار کسب وکار تجارت شما نیز میشود، مانند اینکه آیا تنها از طریق وبسایت و به صورت آنلاین فروش انجام میدهید یا فروشگاه واقعی نیز خواهید داشت؟ همچنین باید محصولی که میخواهید بفروشید را تعیین کنید. اینکه آیا تنها در یک نوع محصول یا محصولات خاص سرمایه گذاری میکنید و یا طیف وسیعی از کالاهای موردنیاز را می فروشید؟

همه ی دستگاه های دیجیتالی را درنظر بگیرید

قطعا مشتریان شما نه تنها از موبایل که از سایر دستگاه ها نظیر تبلت، لپتاپ و .. استفاده می کنند بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که اتصال به وبسایت شما از طریق هر یک از این دستگاه ها بدون مشکل باشد.

خدمات مشتریان مناسب

عامل مشترکی که در تمام کسب وکارهای موفق به چشم میخورد، خدمات مشتریان عالی و بی نقص است. این بدین معنی نیست که تنها پشت تلفن با افراد مودب و محترمانه صحبت کنید، بلکه به این معنی است که نیاز مشتریان را در تمام مراحل مدنظر قرار دهید. از محصولات تا وبسایت و ارسال کالا.

تجربه ی ارسال عالی

اگر استراتژی ارسال محصولاتتان مناسب باشد نرخ تبدیل وبسایتان نیز افزایش خواهد یافت و افراد را تشویق خواهد کرد که خریدشان را تکرار کنند. این استراتژی شامل همه چیز مانند قیمت و سرویسی که ارائه می دهید، نحوه ی بسته بندی و ارسال آن می شود. بسیار مهم است که بودجه ای را برای آن درنظر بگیرید. درنظر داشته باشید که یکی از دلایلی که مشتریان از وبسایتی دیگر خرید نمیکنند، ارسال نامناسب محصولات است.

دریافت خرید اول و تکرار آن

در بسیاری از موارد شما میخواهید مردم بدون شناخت شما وبساییتان را بازدید کرده و به آن علاقه مند شده و سپس سفارششان را ثبت کنند. بسیاری از کسب وکارهای تجارت الکترونیک تنها به این توجه دارند که سفارش اول خود را بگیرند و به سفارشات بعدی بی توجه اند. روش های مختلف بازاریابی را به تدریج خواهید یافت، بنابراین باید در هر مرحله آزمایش و تجزیه و تحلیل کنید و برنامه های خود را تغییر دهید.

ایجاد برند قابل اعتماد

قطعا از وبسایتی که به کسب وکارشان اعتماد ندارید خرید نمی کنید. درنتیجه برای جلب اعتماد مشتریان باید تلاش کنید. همانطور که می دانید اعتماد سخت به دست می آید و آسان از دست می رود. در هر تعاملی که با مشتری دارید باید اعتماد ایجاد شود. این تعاملات شامل توصیفات مشتری و بررسی از سایت شما، تحقق وعده هایتان، و اطمینان از تمام اطلاعات موجود در سایت است.

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp