آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / سه قدم برای ارائه بازاریابی آنلاین

سه قدم برای ارائه بازاریابی آنلاین

این روزها وقتی با شماره تلفن کسب و کار یا شرکتی تماس میگیرید، پس از یک بوق، به سیستم تلفن خودکار متصل میشوید که به طور پیوسته از شما سوالاتی میپرسد نظیر، “اگر قصد فلان کار را دارید دکمه ی ۱ را فشار دهید، اگر میخواهید به فلان مرکز وصل شوید دکمه ی ۲” و… سپس بعد از فشردن چندین دکمه، سرانجام وصل شده و شخصی خودش را معرفی میکند و میپرسد: چطور میتوانم کمک کنم؟ با اینکه منتظر ماندن برای اینکه فردی حقیقی تلفن را بردارد خسته کننده است، اما حداقل میتوانید به فردی که پشت خط قرار دارد و میخواهد چیزی را که قصد گفتنش را دارید پاسخ دهد، اعتماد کنید.

در دنیای اینترنتی روزنامه نگاری و بازاریابی محتوای امروز، دسترسی افراد به سیستم های خودکاری مانند تلفن آسان به نظر می رسد. در ادامه مراحل پایه ای که میتوان انجام داد تا کمپین بازاریابی تان را به صورت بهتر و دوستانه تری پیش ببرید بیان خواهیم کرد.

  1. این گونه به نظر نرسد که سعی دارید چیزی را بفروشید

شما در حال اداره ی کسب وکاری هستید که به دنبال منافع بیشتر است درسته؟ اما مردم، نسبت به شرکت و افرادی که میخواهند چیزی را از آنها بگیرند محتاط هستند. از دادن اطلاعاتی که زندگی را برای آن ها بدون دریافت پول آسان تر میکند، نترسید. این روش میتواند ارسال مطالب و محتوا در وبلاگ باشد تا مردم ابعاد کسب و کار شما را بیشتر درک کنند، مباحث گیج کننده را روشن سازد، و به آن ها دو یا چند نکته ارائه دهد. این کار میتواند روش خوبی باشد تا به مشتریان بالقوه نشان دهید، در مورد چه صحبت می کنید و تنها دست اندرکار و فروشنده نیستید.

  1. اجازه دهید مردم بدانند چه کسی هستید، در کجا قرار دارید و به کجا می روید؟

اعتماد اصل و پایه ی روابط است. از اینکه با مشتریان احتمالی تان روراست باشید، خجالت نکشید، اجازه دهید افراد مهم وارد شرکت شوند، اجازه دهید مردم تاریخچه ی کسب و کارتان و برنامه ی آینده تان را بدانند. قطعا نمی خواهید نکات و اسرار اطلاعاتی که در آینده و برنامه های آن نیاز است بدانند، اما مردم به دنبال نگاه اجمالی به راهکارهای فروش و صحبت پیرامون آن هستند.

  1. ارتباطات را به صورت یک خیابان دوطرفه ایجاد کنید

راه دیگر برای اینکه وبسایتتان غیرشخصی و مکانیزه به نظر نرسد این است که اجازه دهید کاربران با شما ارتباط داشته باشند. درحالی که انتقال پیام مناسب در مورد محصولات و خدمات شرکتتان به مشتریان حیاتی است، این نیز ضروری است که به مشتریان امکان اظهار اطلاعات و احساساتشان را بدهید. دو راه ساده و محبوب این است که بدین منظور از طریق لینک به رسانه های اجتماعی یا ایمیل راهی ایجاد کنید. توجه داشته باشید که به این احساسات و نظرات پاسخ دهید تا این حس در کاربر به وجود نیاید که با خود صحبت می کند.

راه دیگر دسترسی به درک مشتری های احتمالی است. بنابراین از کاربرانتان سوال بپرسید و آن ها را به اظهارنظر راجع به کسب و کار و خدماتتان تشویق کنید. سپس، میتوانید به این نظرات پاسخ داده و به شیوه ای که بازخورد مشتری تغییر کرده، ارتباط دوطرفه ایجاد کنید. اثری که این کار دارد این است که مردم احساس گوش داده شدن می کنند و شما دیدگاه های ارزشمندی در مورد شرکت و کارتان دریافت خواهید کرد.

در دنیای مکانیزه و آنلاین امروز، توجه به این نکته مهم است که به یاد داشته باشید، هنوز هم کسب و کار درواقع برآورده کردن نیاز مردم است. هرچه طرح بازاریابی بهتری داشته باشید موفق تر خواهید بود.

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp