آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / نقش رسانه های اجتماعی در توسعه ی خدمات مشتریان

نقش رسانه های اجتماعی در توسعه ی خدمات مشتریان

امروزه خدمات مشتریان مانند چیزی که در گذشته بوده نیست. پیشتر همه ی کاری که باید انجام می دادید، لبخند زدن و پاسخ دادن به سوالات بود، اما امروزه خدمات مشتریان نیازمند تلاش و مراقبت بیشتری می باشد. به همین دلیل همواره اطلاعات بیشتری راجع به چیزی که مشتریان به دنبال آن هستند به دست می آید و در این بین رسانه های اجتماعی نقش مهمی دارند.

تامین خدمات مشتری معتبر

هرکس که پیامی از طریق رسانه اجتماعی برای شرکتی ارسال می کند بعید است باور کند که به طور مستقیم در حال صحبت با یک کسب وکار است. امروزه تمرکز خدمات مشتریان بیشتر به رفتار هریک از کارکنان با مشتریان بر می گردد. و مشتریان رفتار هریک از کارمندان را بررسی می کنند. در رسانه های اجتماعی ارتباطات ساده است، که به ناچار منجر به این می شود که مدیران با مشتریان راحت باشند.

به طور مشابه سبک گفتگوی بین مشتریان و کسب وکار به لطف این رسانه ها تغییر کرده است. درواقع فهمیده ایم که رفتار خوب با مشتری و با احترام صحبت کردن به خصوص هنگام استفاده از رسانه اجتماعی، لزوما به معنی این نیست که باید بیش از حد رسمی باشیم. استفاده بیش از حد از جملات رسمی و عذرخواهی زیاد برای تاخیر در جواب یا تشکر برای حمایتشان، در چت با مشتری عجیب به نظر می رسد. پس میتوان گفت رسانه های اجتماعی خدمات مشتریان را در مرز غیر رسمی بودن قرار داده است. راحت صحبت کردن با مشتریان و چت کردن با آن ها مانند یک دوست، نشان دهنده ی نوعی صمیمیت است که اغلب در خدمات مشتریان گم شده است. زمانی که مشتریان به شما به عنوان یک نهاد جمعی نگاه کند، ارتباط نیز سخت تر می شود تا اینکه شما را تنها افرادی ببینند که باهم کار می کنند.

نگه داشتن اطلاعات مشتری

بروزرسانی اطلاعات مشتریان در جریان کسب وکار بسیار مهم است. بخش هایی که به طور منظم نیاز به بروزسانی دارند مانند سیستم های حمل و نقل عمومی، را در نظر بگیرید. به طور مثال تاخیر قطار شهری میتواند بلافاصله از طریق رسانه اجتماعی اعلام شود. شما میتوانید هر اطلاعاتی که نیاز دارند را به مشتریان بدهید. زمانی که مشکلی پیش می آید یا شرایط تغییر میکند مشتریان به دنبال این خواهند بود که سریعا بفهمند چه اتفاقی افتاده است. بنابراین به جای مشغول کردن تلفن ها میتوان از طریف رسانه اجتماعی اخبار خود را اعلام کنید. در این حالت نیاز به پاسخ به صدها پیام ندارید، و مشتریان برای شنیدن پاسخ نیازی به صبر کردن نخواهند داشت. بیشتر شرکت ها مدل خدمات مشتری خود را برای ارائه ی بهتر خدمات تغییر داده اند. در حال حاضر وبسایت ها به عنوان محلی قابل اطمینان از اطلاعات هستند، و اگر به دنبال سوالی باشید قطعا جواب آن را به صورت آنلاین پیدا خواهید کرد.

همانطور که مشاهده کردید استفاده از رسانه های اجتماعی نقش مهمی در بهبود خدمات مشتریان دارند. زیرا ارتباط با مخاطبین و مشتریان را ساده تر کرده است و میتوانید به راحتی با آن ها در تعامل باشید. در نتیجه این روند اگر به درستی انجام شود منجر به رضایت مشتریان و بهبود کسب وکارتان خواهد شد.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp