آخرین اخبار

خانه / مقالات / فیلتر ممبران چیست؟

فیلتر ممبران چیست؟

فیلتر تصفیه آب ممبران (غشا نیمه تراوا) فیلتری است که به روش اسمز معکوس عمل می کند و دارای منافذی به اندازه ۰۰۰۱/۰ میکرون است ، فیلترممبران تصفیه آب دارای یک ورودی و دو خروجی می باشد.

در واقع غشا به عنوان یک مانع عمل می کند که به برخی از مواد اجازه عبور می دهد. در دستگاه نصفیه آب خانگی غشای نیمه تراوا فیلترممبران نام دارد. فیلترهای ممبران فیلتر مرحله چهار دستگاه تصفیه آب خانگی است که آب بعد از عبور از فیلترهای پیش تصفیه وارد ممبران می شود. روش تصفیه آب خانگی با فیلترممبران به روش اسمز معکوس است.

آب ورودی پس از عبور از پیش تصفیه با فشار به فیلتر ممبران وارد شده و در خروجی آب تصفیه شده سالم خواهیم داشت و املاح باقی مانده در پشت دیوار غشاء به صورت آب تغلیظ شده به مسیر پساب هدایت می شود که در این عمل املاح مزاحم و آلودگی ها کاملا حذف می شود، به این ترتیب آب تصفیه شده کاملا بهداشتی و آشامیدنی است. لازم بذکر است که دقت فیلتر های پیش تصفیه برای سالم ماندن فیلتر ممبران و افزایش طول عمر آن اهمیت زیادی دارد به دلیل اینکه وجود کلر در آب باعث پارگی فیلتر ممبران تصفیه آب می شود.

در تصفیه آب به روش اسمز معکوس مواد محلول زیادی توسط فیلترممبران جذب می شوند. برخی مواد محلول در آب مانند یون ها , سرب , فلوئور , کلر آب , آفت کش , نیترات , سولفات و به صورت پساب همراه با کلیه آلاینده های شیمیایی به فاضلاب منتقل می شود.

 

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp