آخرین اخبار

خانه / مقالات / تابلو برق کشویی چیست؟ وانواع آن

تابلو برق کشویی چیست؟ وانواع آن

تابلو برق کشویی یا WITHDRAWABLE SWITCHGEAR :
امروزه در اکثر صنایع بدلیل هزینه های بالای مربوط فضای اختصاص یافته برای اجرای پروژه، سعی شده تا از فضای مذکور حداکثر استفاده بشود که این یکی از دلائل استفاده از تابلوهای کشویی می باشد. از مزایای آن این است که تعداد فیدرهای زیاد با مدارات کنترلی حجیم را می توان در یک سلول قرار داد. همچنین در موقع تعمیر و نگهداری به آسانی می توان فیدر مورد نظر را از سلول خارج نمود و فیدر رزرو یاSPARE آن را داخل سلول قرار داده و امکان تعمیرات سریع در حداقل زمان قطعی فیدر را فراهم ساخت. تابلو برق کشویی به زبان خیلی ساده این دسته از تابلوها نوع پیشرفته تابلوهای مدولار هستند ، به گونه ای که در این دسته از تابلوهای برق هر مدول به صورت کشویی متحرک می باشد .

انواع تابلو برق های کشویی (WITHDRAW ABLE) در زیر آمده است:

تابلو های کنترل موتورها ((Motor Control Center(MCC)

تابلو برق کشویی به زبان خیلی ساده این دسته از تابلوها نوع پیشرفته تابلوهای مدولار هستند ، به گونه ای که در این دسته از تابلوهای برق هر مدول به صورت کشویی متحرک می باشد .

تابلو های مرکز قدرت(Power Center)

این تابلوها برای تغذیه تابلوهای MCC استفاده می شوند و یک تابلوی توزیع است و میتواند چند تا تابلوی MCC را تغذیه کند در این تابلو ها کلیدها بیشتر از نوع هوایی هستند و از پست اصلی استفاده می شوند.

تابلو برق ها ی ما‍‍ژولار

نوع پیشرفته تابلوهای فیکس ایستاده است. هر فیدر به شکل یک ماژول در تابلو برق نصب شده است و به وسیله یک صفحه فلزی از فیدر بالایی و فیدر پایینی خود جدا می شوند و از لحاظ دسترسی به سر کابل به دو نوع کلی تقسیم می شوند:

– دسترسی از پشت

در این حالت دسترسی به تابلو برق از پشت دستگاه است.

– دسترسی از جلو

در این حالت معمولا در کنار درب اصلی تابلو درب کوچکی به نام درب کناری تعبیه شده و اتصالات کابل ها به فیدرها از طریق این درب انجام میشود این نوع سلولها را از لحاظ محل ورود سر کابل های ورودی وخروجی میتوان به ورود از بالا و ورود از پایین تقسیم نمود.

 

منبع : تکین تابلو

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp