آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / سه روش برای غلبه بر اضطراب فروش

سه روش برای غلبه بر اضطراب فروش

 

فروش کاری بسیار دشوار است. شما را مجبور می کند تا با شرایطی که راحت نیست، روبرو شوید. و یا با افرادی صحبت کنید که زمان کافی برای مصاحبت با شما ندارند.

حقیقت این است که تعداد بسیار کمی از مردم در فروش و صحبت با مشتریان خوب هستند. اکثر صاحبان کسب وکار به سختی برای تسلط بر فروش و کسب اعتماد به نفس بیشتر تلاش کرده اند. این ها فرایندی است که همه ی ما باید انجام دهیم. در ادامه می خواهیم سه گام مهم در کاهش اضطراب در فروش را بیان کنیم.

تمرین برای بیان کردن داستان هایی برای کسب وکارتان

داستان ها به مردم کمک می کند تا بدانند شما چه می کنید و چرا کاری را انجام می دهید. همچنین بیان داستان به شما در برقراری ارتباط و صحبت با اعتماد به نفس بیشتر کمک خواهد کرد. سعی کنید از داستان هایی استفاده کنید که عناصر کلیدی کسب وکارتان را به تصویر بکشد. درواقع از بیان توضیحی مستقیم ترجیحا خودداری کنید. به طور مثال صحبت راجع به ویژگی ای که مشتری خاصی استفاده کرده است و یا بخشی از پروژه ای که به آن افتخار می کنید می تواند مفید واقع شود.

اینکه بتوانید ویژگی های خاص محصول و یا فرآیند های کسب وکار را توضیح دهید به شما قوت قلب می دهد. این کار کمک می کند تا بر ترستان در عدم داشتن اطلاعات کافی، غلبه کنید.

آماده شدن برای هر فرصتی

در مورد هر مشکلی که کسب وکارتان حل میکند، فکر کنید. فرآیند های فروش B2B شامل تماس های چندگانه می شوند. سعی کنید احساسات را در تماس اولیه حذف کنید. در عوض، بر روی وجود فرصت در تماس های ایجاد شده، تمرکز کنید. پس از این به دنبال پیروزی های کوچک در فروش باشید. به طور مثال زمانی که یکی از تماس ها خواستار دریافت پیشنهاد از جانب شماست و یا مسئول بخشی است که شما به دنبال آن بودید، میتواند بخشی از این پیروزی باشد.

دانستن اینکه هر مرحله ی فروش نتواند منجر به فروش شود شما را آزار خواهد داد. شما باید این فرآیند را تکرار کنید. و این میتواند کمک کند تا فشاری را که احساس می کنید کمتر شود.

از بعد احساسی خود استفاده کنید

زمانی که مشتریان بالقوه تان قادر به صحبت با شما باشند بسیار مهم است. به عنوان مثال، در زمان ناهار با رستوران تماس نگیرید و یا با مجلات در روزهای ددلاین تماسی برقرار نکنید. سعی کنید در مورد زمان هایی که در بهترین حالت خود هستید فکر کنید.به طور مثال پس از ورزش و تمرین میتواند زمان مناسبی برای ایجاد تماس باشد. همچنین رزرو برای برقراری تماس میتواند بسیار مناسب باشد.

در پایان باید گفت بسیاری از صاحبان کسب وکار در تقلا برای فروش هستند. بنابراین میبایست برای بهبود آن و موفقیت در این زمینه تمرین کنید.

 

منبع : مارکتینگ دونات

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp