آخرین اخبار

خانه / مقالات / راهکارهای ثروتمند شدن

راهکارهای ثروتمند شدن

در این مطلب سعی داریم نکاتی را جهت ثروتمند شدن به شما بیاموزیم:

۱- اگر در کاری شکست خوردی فردی مغلوب هستی!
این باور معمولا در زمانی که به مدرسه می رویم و می خواهیم وارد دوران بزرگسالی شویم تشکیل می شود. به ما می گویند به هر قیمتی که شده باید موفق شویم .یعنی اگر شکست بخوریم که خیلی هم ممکن است پیش بیاید یعنی دیگر زندگی را باخته ایم! نگذارید این افکار به سراغتان بیاید، باورهای جدید را جایگزین کنید.

۲- تا وقتی خراب نشده است چرا باید عوضش کنیم؟
عوضش کنیم منظور عوض کردن نیست. برای حرکت کردن در مسیر زندگی لازم است که تغییر کنیم. بسیاری از ما در زندگی با کسانی برخورد می کنیم که با تغییر کردن مخالف هستند. باید از چنین افرادی دوری کرد. اگر می توانید چیزی را رشد دهید پس معطل نکنید.

۳- در این کار به اندازه کافی استعداد نداری!
اگر می خواهید در کاری موفق شوید کافی است آن کار را شروع کنید. اگر از این می ترسید که در رشته خاصی در دانشگاه قبول نشوید استرس به خودتان راه ندهید فقط کافی است که شروع کنید تا به آن دست پیدا کنید. اطلاعاتی که در اینترنت وجود دارد بسیار بیشتر از مدرسه و دانشگاه است. پس کافی است که آن را دنبال باشید.

۴- برای این کار تازه تو دیگر پیر شده ای!
میانگین امید به زندگی در کشورهای پیشرفته برای مردها ۷۵سال وبرای زنان ۷۹سال است. مطمئن باشید این سن به ۱۰۰ سال هم خواهد رسید.این یعنی برای شروع کار جدید هیچوقت دیر نیست. امتحان کارهای جدید بهترین راه برای فعال ساختن مغز می باشد .اگر بخواهیم تا صد ساگی زنده باشیم مجبور به تغییر هستیم.

۵- بقیه افراد شما را کنترل می کنند!
این را بدانید این شما هستید که خود را کنترل می کنید نه دیگران، این شما هستید که نیروی درون خود را کنترل می کنید. شما در زندگی جز به خدا به هیچ کس دیگری نیاز ندارید پس زندگی کنید و زندگی و سرنوشت خود را را خودتان رقم بزنید.

۶- شما به حساب نمی آیید!
این که در حال زندگی کردن هستید نشان می دهد که شما فرد خاصی هستید. اگر می خواهید فرد خارق العاده باشید باید تلاش کنید. همه ما استعداد هایی داریم که هنوز کشف نشده است. برای اینکه ببینید در چه زمینه ای استعداد دارید همه راه ها را امتحان کنید. سبک زندگیتان را بارها بارها تغییر دهید تا ببینید در چه زمینه ای توانایی دارید.

۷- دنیا به دور تو نمی چرخد!
هر کس دنیای متفاوتی دارد. نگرش هر فرد نسبت به زندگی متفاوت است. پس دنیا مربوط به شماست. برای اینکه بتوانید در دنیا موفق باشید باید بدید خود را به مسائل بازتر کنیم.

۸- هیچ کس تو راباور ندارد!
شاید من تو را باور داشته باشم ولی نظر من هیچ ارزشی ندارد، نظر هیچ کس ارزشی ندارد. سعی کنید خود را باور کنید ونیاز به آن نباشد که کس دیگری شما را باور داشته باشد. باید بدانید شما به باور دیگران نیازی نخواهید داشت.

۹- هیچگاه نمی توانی آن مقدار پول درآوری!
اگر به خود بگوییم که نمی توانیم این مقدار پول را دربیاوریم مغز ما هم به آن سمت می رود که ما نمی توانیم. اما اگر قاطع باشم که این مقدار پول را در می آورم پس قطعا خواهم توانست!

۱۰- در این مورد هیچ کاری نمی توانی بکنی و کاری از دستت بر نمی آید!
مسخره است، شما می توانید زندگی خود را به هر صورتی که می خواهید تغییر دهید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. هیچ وقت سرمایه خود را از دست ندهید، با پرداخت بهای پایین ارزش بالایی بدست آورید، سعی کنید عادت های اقتصادی سالم کسب کنید، بر روی خود سرمایه گذاری کنید، برای خود اهداف بلندمدت مشخص کنید!
یکی از استراتژی های سرمایه گذاری یک سرمایه گذار آمریکایی این بود که : ارزان می‌خرم و گران می‌فروشم. من سعی می‌کنم کالایی را پیدا کنم که ارزان باشد و یک تغییر مثبت در حال اتفاق افتادن باشد. سپس به قدری مطالعه و پژوهش می‌کنم که قانع شوم درست فکر می‌ کردم. البته آن کالا هم باید به قدری ارزان باشد که اگر هم اشتباه کرده باشم خیلی ضرر نکنم. معمولا هر باری که اشتباه می‌کنم به این دلیل است که به‌اندازه‌ کافی بررسی و مطالعه نکرده‌ ام.
هیچ وقت ارزش «انجام مسئولیت» را دست کم نگیرید. در دهه‌ ۱۹۶۰، جنرال موتورز موفق‌ ترین شرکت جهان بود. یک روز، یک تحلیلگر جنرال موتورز به جلسه‌ هیأت مدیره رفت و این پیغام را به آنها داد: «ژاپنی‌ها دارند می‌آیند.» آنها این حرف وی را جدی نگرفتند. ولی سرمایه‌گذارانی که مطالعه و بررسی‌های خودشان را درست و دقیق انجام می‌دادند سهام جنرال موتورز خود را فروختند و به جایش سهام تویوتا خریدند.

 

 

منبع : من میتوانم

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp