آخرین اخبار

خانه / مقالات / درایو الکتریکی چیست؟

درایو الکتریکی چیست؟

هر زمان که اصطلاح موتور الکتریکی یا ژنراتور الکتریکی استفاده شود ، ما تمایل داریم تصور کنیم که سرعت چرخش این ماشین ها فقط با ولتاژ اعمال شده و فرکانس جریان منبع کنترل می شود. اما سرعت چرخش یک دستگاه الکتریکی دقیقاً با اجرای مفهوم درایو قابل کنترل است. مهمترین مزیت این مفهوم این است که ، کنترل حرکت به وسیله درایو بهینه می شود . به عبارت بسیار ساده ، سیستمهایی که حرکت ماشینهای الکتریکی را کنترل می کنند ، به عنوان درایوهای الکتریکی شناخته می شوند. یک سیستم درایو معمولی، با یک موتور الکتریکی و یک سیستم کنترل درایو که چرخش شافت موتور را کنترل می کند مونتاژ می شود. می توان این کنترل را به کمک نرم افزار به راحتی انجام داد. بنابراین ، کنترل دقیق تر و دقیق تر می شود و این مفهوم درایو نیز سهولت استفاده را فراهم می کند.

این سیستم درایو بطور گسترده در تعداد زیادی از کاربردهای صنعتی و خانگی مانند کارخانه ها ، سیستم های حمل و نقل ، کارخانه های نساجی ، پنکه ها ، پمپ ها ، موتورها ، روبات ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

اکنون به تاریخ استفاده درایوهای الکتریکی می رویم ، نخستین بار در روسیه در سال ۱۸۳۸ توسط B.S.Iakobi طراحی شد ، هنگامی که او یک موتور الکتریکی DC را که از باتری استفاده می کرد را آزمایش می کرد. اگرچه این سازگاری صنعتی پس از سالها و در حدود سال ۱۸۷۰ رخ داده است. امروزه تقریباً در همه جا کاربرد درایوهای الکتریکی دیده می شود.

نمودار بلوک بسیار اساسی درایوهای الکتریکی در زیر نشان داده شده است. بار موجود در شکل نشان دهنده انواع مختلفی از تجهیزات است که از موتور الکتریکی مانند فن ، پمپ ، ماشین لباسشویی و غیره تشکیل شده است.

منبع : ماه صنعت

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp