آخرین اخبار

خانه / مقالات / بررسی آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل

بررسی آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل

پردازنده‌ی بسیار قدرتمند و طراحی جذاب و نمایشگر کم‌حاشیه، ازجمله تغییرات آیپد پرو ۲۰۱۸ به‌حساب می‌‌آید؛ اما محدودیت‌های نرم‌افزاری، از بالفعل‌شدن قابلیت‌های تبلت اپل جلوگیری می‌کند.

۲۷ ژانویه‌ی ۲۰۱۰، یکی از تاریخ‌های فراموش‌نشدنی دنیای فناوری، به‌خصوص در تاریخچه‌ی اپل، به‌شمار می‌آید؛ روزی که استیو جابز، مرد شماره‌‌یک و محبوب کوپرتینو، محصولی را رونمایی کرد که به‌زعم او جادویی و انقلابی بود و می‌توانست زمینه‌ساز کلاسی جدید از دستگاه‌ها برای ایجاد پیوندی صمیمی‌تر و شهودی‌تر و خوشایندتر بین کاربر و اپلیکیشن‌ها باشد. نسل نخست آیپد سه‌ ماه پس از معرفی و در آوریل ۲۰۱۰ دراختیار کاربران قرار گرفت و استقبال درخورتوجهی از آن شد؛ به‌طوری‌که فروش آن در فصل نخست ۲۰۱۰، از کامپیوترهای مک نیز فراتر رفت. مطابق پیش‌بینی جابز، شرکت‌های متعددی در دنیای اندروید و ویندوز برای سهیم‌شدن در بازار نوظهور تبلت‌ها و ثبت موفقیت‌های مشابه وارد عمل شدند؛ اما متأسفانه فُرم‌فکتور تبلت هیچ‌گاه به‌اندازه‌ی گوشی‌‌های هوشمند محبوب نشد. برهمین‌اساس، بسیاری از شرکت‌ها فعالیت خود در این حوزه را محدود یا متوقف کردند.
ازار تبلت‌ها به‌تدریج کوچک و کوچک‌تر می‌شود؛ اما اپل همچنان حکمران این بازار به‌شمار می‌آید؛ به‌طوری‌که براساس گزارش Statista، از سال ۲۰۱۱ تاکنون، آمار فروش فصلی آیپد همواره فراتر از ۸ میلیون دستگاه بوده است. کوپرتینونشین‌ها برای تثبیت جایگاه خود و جلب توجه طیف گسترده‌تری از کاربران، در سپتامبر ۲۰۱۵ آیپد پرو را معرفی کردند؛ دستگاهی با نمایشگر عظیم ۱۲.۹ اینچی که نخستین محصول مبتنی بر iOS با پشتیبانی از قلم استایلوس به‌شمار می‌رفت و درکنار قلم اپل پنسل آمده بود تا ابزاری رؤیایی برای طراحان و گرافیست‌ها باشد. اپل با خانواده‌ی iPad Pro سعی می‌کند مفهوم کامپیوتر در عصر حاضر را برای بسیاری از کاربران از نو تعریف کند و اکنون در سال ۲۰۱۹، تیم کوک نسل سوم آیپد پرو را نه یک تبلت، بلکه یک کامپیوتر شخصی می‌داند.

آیپد پرو در نسل سوم خود اوج جاه‌طلبی اپل را به‌تصویر می‌کشد؛ دستگاهی که اکنون به‌لطف طراحی مدرن و نمایشگر کم‌حاشیه‌ی خود، از نسل‌های گذشته ابعاد فیزیکی کوچک‌تری دارد و پردازنده‌ی قدرتمند A12X آن به‌ادعای شرکت سازنده، ۹۲ درصد از لپ‌تاپ‌های موجود در بازار را پشت‌سر می‌گذارد و قلم اپل پنسل جدید، به‌صورت مغناطیسی به آن متصل می‌شود
منبع: زومیت

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp