آخرین اخبار

خانه / اخبار / اقیانوس‌ها میزبان نسل جدید تجدیدپذیرها

اقیانوس‌ها میزبان نسل جدید تجدیدپذیرها

وقتی به انرژی‌های تجدیدپذیر می‌اندیشیم در ابتدا نور آفتاب و انرژی‌های باد به ذهنمان می‌رسد. اما به نظر می‌رسد باید انرژی‌های اقیانوس‌ها را هم در کنار منابع جدید تجدیدپذیرها قرار دهیم.

این نوع جدید انرژی در حال توسعه است. دپارتمان انرژی ایالات متحده حدود ۴۰ میلیون دلار برای توسعه و ساخت تاسیسات آزمایش انرژی‌های امواج در سواحل اورگان در نظر گرفته است.

البته انرژی امواج راه درازی تا رسیدن به روشنایی برق خانه‌ها دارند. اما دانشمندان این حوزه در حال کار بر روی نمونه‌های اولیه مبدل‌های انرژی برای تبدیل انرژی آب به برق هستند.

مرکز ملی انرژی‌های تجدیدپذیر دریایی شمال غرب در دانشگاه ایالتی اورگان در حال ساخت تاسیسات فراساحلی جدید است. این تاسیسات از طریق یک کابل زیر دریایی به شبکه برق متصل خواهد شد.

البته هم‌اکنون بدون وجود تاسیسات فراساحلی هم تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته است اما این تحقیقت فعلا محدود هستند. برخی از این تحقیقات در آزمایشگاه تحقیقات امواج دانشگاه ایالتی اورگان انجام می‌شود.

در این آزمایشگاه ساختمان‌های غار مانندی به همراه تانکرهای سیمانی به اندازه یک زمین فوتبال وجود دارد. در یک انتهای این تانک یک موتور امواجی را درست می‌کند که تا به انتهای دیگر تانکر هم می‌رسد.

اما دانشمندان بر این باورند که باید آزمایش‌های واقعی در خود اقیانوس انجام گیرد تا مثلا بتوان هزینه تولید این انرژی را تخمین زد.

مشکل این است که در ابتدا هزینه این تکنولوژی‌ها بسیار بالا خواهد بود و از طرفی اثرات زیست محیطی چنین تاسیساتی نیز باید مشخص شود.

دانشمندان این دانشگاه، مکانی را در ۶ مایلی ساحل نیوپورت اورگان یافته‌اند و امیدوارند در سال ۲۰۲۱ بتوانند آزمایش‌های واقعی خود را آغاز کنند.

منبع: انرژی امروز

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp