آخرین اخبار

خانه / اخبار / نمایندگان در بررسی لایحه بودجه ۹۸ به حوزه آب و برق توجه کنند

نمایندگان در بررسی لایحه بودجه ۹۸ به حوزه آب و برق توجه کنند

وزیر نیرو گفت:یکی از بزرگترین طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن یک ماه آینده آغاز می‌شود، نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک است که با خط اعتباری فدراسیون روسیه با اعتبار ۱۲۰۰ میلیون دلار ساخته می‌شود. همچنین دو واحد نیروگاهی دیگر به ظرفیت ۶۲۷ مگاوات تا دو سال آینده وارد مدار می‌شود.

رضا اردکانیان عصر دیروز در آیین افتتاح طرح تأمین آب بندرعباس از سد‌های شمیل و نیان و طرح نوسازی خط اول آبرسانی بندرعباس از میناب اظهار کرد: هم‌زمان با سفر معاون اول محترم رئیس‌جمهور به هرمزگان، طی امروز و فردا پروژه‌های مختلف در حوزه آب و برق با اعتبار ۱۴۸۰ میلیارد تومان در سطح استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: واحد گازی هرمز به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، فاز اول پروژه نمک زدایی از آب دریا و تهیه آب شیرین برای بندرعباس از جمله دیگر طرح‌های درحال اجرا دراستان است.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن یک ماه آینده آغاز می‌شود، نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک است که با خط اعتباری فدراسیون روسیه با اعتبار ۱۲۰۰ میلیون دلار ساخته می‌شود. همچنین دو واحد نیروگاهی دیگر به ظرفیت ۶۲۷ مگاوات تا دو سال آینده وارد مدار می‌شود.

اردکانیان همچنین با اظهار نارضایتی از رشد مصرف دو ونیم برابری برق در هرمزگان نسبت به متوسط کشوری؛ خواستار مدیریت مصرف مدیران توزیع برق، برق منطقه‌ای و مدیریت نیروگاهی در این استان شد تا هرمزگان به استانی الگو در این بخش تبدیل شود.

وزیر نیرو همچنین خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه ۹۸ به حوزه آب و برق کشور شد.

وی با بیان اینکه دولت کارنامه درخشانی را در حوزه تأمین آب و برق کشور در چهار دهه اخیر داشته است؛ اظهار داشت: صد در صد جمعیت شهری و ۷۵ درصد جمعیت روستایی از سیستم‌های پایدار آب شرب برخوردارند. تمام روستا‌های بالای ده خانوار هم از نعمت برق برخوردارند و در حوزه جمع‌آوری و تصفیه فاضلات و استفاده مجدد هم ۴۸ درصد تحت پوشش داریم.

اردکانیان افزود: بحمدا… آهنگ توسعه کشور تحت هیچ شرایطی و با تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا کند نشده است و آینده روشنی پیش روی فرزندان و نسل‌های آینده است.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp