آخرین اخبار

خانه / مقالات / ۱۰ جمله ای که انسانهای جاه طلب هرگز بیان نمی کنند

۱۰ جمله ای که انسانهای جاه طلب هرگز بیان نمی کنند

جاه طلب بودن یعنی داشتن قدرت کنترلی عظیم، برای انجام دادن و به دست آوردن اهداف بیشتر در زندگی. متاسفانه، کمبود جسارت و جاه طلبی میتواند یک دشمن درونی شخص باشد. انسانهای بی اراده و غیر جاه طلب خوشبختی و پتانسیل خود را به خاطر داشتن محدودیت ها در باورهای شخصی، عادت های اشتباه ‌و افکار منفی شان خراب می کنند.

در مقابل انسانهای جاه طلب، خودشان و قابلیت هایشان را باور دارند. آنها فهمیده اند تمام انسانها این قابلیت را دارند که به آنچه میخواهند هرچند که فراتر از حد تصوری که از خویش دارند، برسند. شما هرگز نخواهید دید که انسانهای جاه طلب درباره آنچه بدان علاقه دارند منفی صحبت کنند. شما هرگز از آنها سخنان زیر را از آنها نخواهید شنید:

۱- “نمی توانم اینکار را انجام دهم، خیلی سخت است”
انسانهای جاه طلب هرگز با گفتن این کلمات کار سختشان را بی ارزش نمی کنند و خود را محدود نمی سازند. آنها با خود می گویند که می توانند آنرا انجام دهند و تا به ثمر رسیدن کار آنرا دنبال کنند. هیچ چیز آسان بدست نمی آید. شما باید برای آن سخت تلاش کنید. همانطور که آقای راجر گیلبرت بانیستر میگوید: “انسانی که می تواند بعد از تلاشی که منجر به آسیب او شده همچنان به مسیر خود ادامه دهد انسانی است که برنده خواهد شد”

۲- “من به اندازه کافی خوب نیستم”
افراد جاه طلب هرگز نمیگویند من به قدر کافی خوب نیستم. گفتن اینکه شما به قدر کافی خوب نیستید شما را به عقب بر می گرداند و باعث میشود زمانکیه به کمی سختی بر خورد می کنید، آسیب پذیر باشید و عقب نشینی کنید و عقب نشینی زمانی که با کمی سختی مواجه می شوید کار قابل قبولی نیست. بیشتر افراد موفق دردنیا هرگز عقب نشینی نکرده اند. آنها افرادی سخت کوش بودند که به خودشان و قابلیت هایشان اعتماد داشته اند. اعتماد به نفس داشته باشید و خودتان را باور کنید.

۳- “با توجه به موانع نمی توانم به آن برسم”
چالش ها و موانع، امتحانی برای میزان میل و علاقه شما به موفقیت است. افراد جاه طلب هرگز نمی گویند که از پس شرایط سخت بر نمی آیند. آنها می گویند می توانند آنرا بسازند زیرا می دانند که در ادامه چه خوبی وجود خواهد داشت. همیشه بعد از طوفان خورشید خواهد درخشید. از طرفی یک شاعر پیر عرب می گوید”همیشه طلوع خورشید و نباریدن باران بیابان خواهد ساخت”. طلا در درون آتش با ارزش میشوید.

۴- “مردم مرا جدی نمی گیرند”
تنها زمانی مردم شما را جدی نمی گیرند که خودتان، خود را جدی نگیرید. بر روی این موضوع که مردم شما را جدی نمی گیرند تمرکز نکنید و بدون توجه به این موضوع به آنچه می خواهید انجام دهید، برسید. افراد جاه طلب هرگز این کلمات را نمی گویند. آنها از خود انتظار دارند و با خود صادق هستند و اینکار احترام مردم را جلب خواهد کرد. شروع کنید، به خودتان احترام بگذارید و با خود صادق باشید تا مردم به شما احترام بگذارند و شما را جدی بگیرند.

۵- ” من قطعاً شکست خواهم خورد”
شکست کاملاً بد نیست. شکست می تواند به شما درسهای ارزشمندی بدهد و به شما در یافتن مسیر درست کمک کند. افراد جاه طلب هرگز نمی گویند که شکست می خورند و اجازه نمی دهند تا این مسئله از تلاش آنها بکاهد. آنها با محاسبه ریسک، بر ترس از شکست خود غلبه می کنند زیرا میدانند تنها زمانی به معنای واقعی مغلوب می شوند که دست از تلاش بردارند. جیم کری به بهترین نحو این مسئله را بیان کرده است: ” شما در آنچه نمی خواهید شکست میخورید، پس باید این شانس را به خود بدهید تا بدانید واقعاً به چه چیز علاقه مند هستید”

۶- ” من نمی توانم به موفقیت دست یابم”
افراد جاه طلب هرگز اظهار نمی کنند که نمی توانند به موفقیت برسند حتی قبل از اینکه به آن برسند. دکتر جیسون پلاکز،‌ یک روانشناس اجتماعی در دانشگاه تورنتو، و کریستین استیچر،‌ یک محقق دانشمند در دانشگاه واشنگتون مطالعاتی انجام داده اند و یافته اند افرادی که تصور می کنند قابلیت های آنها محدود است افرادی هستند که وقتی به موفقیت می رسند از سر در گمی و اضطراب رنج می برند. آنها بر این باورند که قابلیتهایشان باید برای رسیدن به موفقیت تغییر کند. اگر فکر می کنید قابلیت های شما محدود است و می گویید نمی توانید، کاملا درست است. کنفسیوس میگوید “آنهایی که فکر می کنند می توانند و آنهایی که فکر می کنند نمی توانند هر دو درست می گویند”. بگویید می توانید و خواهید توانست.

۷- “من قطعا اشتباه خواهم کرد و همه چیز را از دست خواهم داد”
افراد جاه طلب هرگز این کلمات را نمی گویند زیرا خود را باور دارند و فهمیده اند که نمی توانند تمام آدمها را راضی نگه دارند. بعضی از افراد معتقدند تلاش شما افتضاح است،‌ بعضی بر این باورند که خوب است و بعضی معتقدند که عالیست. زیاد درباره این موضوع نگران نباشید. بهترین خود را در انجام هر کار ارائه دهید و از اشتباهاتتان درس بگیرید. درنهایت، سخن چارلی کول که می گوید “من از اشتباهاتم خیلی چیزها آموخته ام و فکر می کنم باید مقداری بیشتر می بود” را مدام تکرار کنید. با خود بگویید مشکل به وجود آمدن اشتباه نیست، مشکل نیاموختن از اشتباهات به وجود آمده است.

۸- “من منتظر یک لحظه عالی برای شروع هستم”
افراد جاه طلب هرگز نمی گویند منتظر “لحظه عالی” هستند زیرا وجود “لحظه عالی” برای انجام کاری در واقع یک افسانه و توهم است. لحظه ها چیزی هستند که شما می سازید. افراد جاه طلب به سادگی آغاز می کنند و به معنای واقعی تمرکز می کنند. هرگز برای انجام کاری دیر نیست. هم اکنون شروع کنید و هر آنچه می خواهید را انجام دهید. دست از وقت تلف کردن و هدر دادن زندگیتان بردارید و مسیر خود را آغاز کنید. همیشه بهانه ای برای به تعویق انداختن و انتظار روز دیگر را کشیدن وجود دارد، اما حقیقتا آنهایی که شروع کرده اند، وارد کار شده اند. به یاد داشته باشید بهترین زمان برای شروع دیروز بود. و زمان بعدی همین الان است.

۹- “من به اندازه دیگران خوب نیستم”
تا زمانی که به مقایسه خود با دیگران ادامه می دهید،‌ تصور می کنید نسبت به آنها در سطح پایین تری هستید و خود واقعیتان نخواهید بود. ‌شما همیشه تلاش می کنید تا مانند دیگران باشید و همیشه خود را کمی پایین تر می دانید. افراد جاه طلب این موضوع را می دانند و هرگز فکر نمی کنند یا نمی گویند که از دیگران پایین تر هستند. آن ها در بهترین سطح خود عمل می کنند. شما مانند دیگران نیستید. شما خودتان هستید ‌و این به هیچ وجه بد نیست. تمام آدم ها منحصر بفرد و در مسیر خودشان بهترین هستند. موقعیت ها مختلف هستند و ما در هر موقعیتی برای رشد آزاد هستیم. ببینید دیگران چه کرده اند و تنها از آنها درس بگیرید . حسود و بی احساس نباشید. از اینکه دیگران موفق می شوند خوشحال باشید زیرا این به این معناست که شما نیز می توانید.

۱۰- “من هرگز موفق نخواهم شد”
کلمات، قدرت باور نکردنی دارند. شما هرگز از افراد جاه طلب نمی شنوید که بگویند هرگز موفق نخواهیم شد. این تنها به این خاطر است که آنها معتقدند یک روز به موفقیت خواهند رسید. این اعتقاد به میزان کافی به آنها انگیزه می دهد و آنها را برای کار سخت آماده میکند و زمان مورد نیاز آنها برای موفقیت را فراهم میکند. خوب حرف بزنید، افکار خوب داشته باشید،‌ و خوب عمل کنید زیرا آنچه می گویید و باور دارید همان چیزیست که به عنوان مقصد می خواهید به آن برسید.

 

 

منبع : ۵عصر

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp