آخرین اخبار

خانه / اخبار / کلید فیوز و فیوز کاردی(تیغه ای)

کلید فیوز و فیوز کاردی(تیغه ای)

اصولا فیوزها عمل حفاظت مصرف کننده های برق را برعهده دارند و به صورت کلی فیوز به وسیله ای گفته می شود که مکانیزم ذوب شونده دارد و در قسمت داخل آن سیم نازک یا ورق نازکی قرار دارد که با بالا رفتن جریان بیش از مقداری که روی فیوز درج شده سیم داخل آن ذوب می شود و اصطلاحاٌ می گوییم فیوز سوخته است. مکانیزم ساده آنها،قدرت قطع بالای آنها،سرعت عملکرد و مشخصه Current limiting خوب آنها،عدم اطمینان در عملکرد آنها،تعویض سریع آنها در سیستم آسیب دیده ،قیمت عالی و مناسب شرایط اقتصادی خوب،کاهش چشمگیر در تلفات سیستم الکتریکی ما و انواع کاربرد آنها در صنعت امروزی می باشد.

فیوز کاردی: یا فیوز چاقویی ، نوعی از فیوز های ذوب شونده به شما می آید گرچه مدل های دیگری از فیوز ها نیز وجود دارد مانند فیوز فشنگی یا فیوز شیشه ای که مکانیزم اصلی آنها عین هم است و فقط در شکل ظاهری و مقدار تحمل جریان با یک دیگر متفاوت هستند.
-کلید فیوز
جایی که فیوز داخل آن قرار می گیرد و وصل شبکه برق باعث شود فیوز کاردی در مدار قرار بگیرد را کلید فیوز می گوییم کلید فیوز ها نیز در مدل های گوناگون برای جریان های مختلف با اندازه های مختلف وجود دارند.
از لحاظ کارکرد به دو نوع تقسیم بندی می شوند:
– کلید فیوز غیر قابل قطع زیر بار
این مدل کلید فیوز ها همانطور که از نامشان هم پیداست وقتی مصرف کننده روشن است نباید دسته ی آن را بکشیم و نمی توانیم به عنوان قطع و وصل کننده برق از آن استفاده کنیم و صرفاً نقش حفاظتی را برایمان انجام می دهد.

– کلید فیوز های قابل قطع زیر بار
نوعی کلید است که برای قطع و وصل مدار از آن استفاده می کنیم و نکته ای که وجود دارد این است که عامل حفاظتی استفاده شده دراین نوع کلید ها فیوز ها چاقویی یا کاردی است و به همین دلیل به کلید فیوز قابل قطع زیر بار معروف هستند.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp