آخرین اخبار

خانه / مقالات / چگونه یک کارفرما و رئیس بزرگ باشیم ؟

چگونه یک کارفرما و رئیس بزرگ باشیم ؟

هر انسانی که تجربه یا اعتبار دارد می تواند یک مدیر و کارفرما باشد، اما همه نمی توانند یک رئیس خوب باشند. برای کسب این عنوان، شما باید کارهایی بیش از محول کردن وظایف به کارمندان و پیگیری آنها انجام دهید. همانطور که اورا اشتول، مربی اجرایی فدراسیون بین المللی مربیگری گفت: “یک رئیس عالی در رشد شرکت و کارکنانش نقش دارد.”

بنابراین اگر می خواهید یک رئیس عالی و یک کارفرمای واقعی باشید، چهار عادت زیر را تمرین کنید.
۱- همراه با کارکنان خود کار کنید.
اشتول می گوید: ممکن است شما به کنترل کامل تمام حجم کار عادت داشته باشید، اما تبدیل شدن به یک کارفرما ، شما را مجبور خواهد کرد که این کنترل را کنار بگذارید و برخی از مسئولیت ها را به دیگران اعطا کنید. اگر شما اعتیاد به این مسئله را کنار نگذارید، قادر به پیشرفت در حرفه تان نخواهید بود و نمی توانید قدم های بزرگی بردارید. رها کردن این عادت مستلزم محول کردن کارها به کارکنان است. اما مهم است که توجه داشته باشیم که محول کردن کارها به معنی ترک کردن تیم و عدم مسئولیت پذیری نیست.

شما شایستگی این را دارید که یک مدیر قابل احترام با وظایف کمتر نسبت به کارمندان خود باشید اما هنوز هم باید برخی کارهای جزئی و روزمره را انجام دهید. کار با کارکنانتان روابط بهتری بین شما و آنها بوجود می آورد و به شما در مورد شناسایی نقاط قوت و ضعف هر یک از آنها کمک می کند. کارکنان شما نیز به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد اگر احساس کنند همراه با آنها کار می کنید و نه بالاتر از آنها.

ساچا فرندی یکی از اعضای موسسه سرمایه گذاری می گوید : شرح دادن آنچه که شما در آن خبره هستید برای کارکنانتان در مورد آنچه که شما از آنها می خواهید تا انجام دهند، اغلب باعث احترام گذاشتن آنها و بهره وری کار خواهد شد. غیر ممکن است انکار کنید که اخلاق کاری یک رئیس مسری است. اگر شما سخت کار کنید، بیشتر احتمال دارد که کارمندان شما سخت تر کار کنند و نسبت به وظایفشان توجه بیشتری نشان دهند.

۲- به کسانی که سزاوار هستند اعتبار و ارزش بیشتری بدهید.
کارفرما یان خوب کارکنان شایسته ی خود را تشخیص می دهند و در فرصت مناسب از آنها قدردانی می کنند.کارمندان تمایل دارند کارهایشان دیده شود و مورد قدردانی قرار گیرند. هنگاهی که شما به آنها برای کار خوبی که انجام می دهند اعتبار می دهید، به آنها انگیزه می دهد تا سخت کار کنند. اشتول می گوید: به سادگی می توان گفت کارفرمایان بزرگ به جای آنکه روی اشتباهات و کاستی های کارمندان تمرکز کنند، به طور مرتب آنها را تحسین می کنند و جو مثبتی در محیط کار ایجاد می کنند.

اگر شما موفق نباشید بازخورد مثبتی به آنها بدهید، کارکنانتان فکر می کنند که کارشان دیده نمی شود و کمتر به وظایف خود اهمیت می دهند. دیوید لانگ مدیر شرکت MyEmployees می گوید: اگر شما کارکنان وفادار بیشتری می خواهید، در مقابل باید بوسیله تشخیص دادن دستاوردها و موفقیت هایشان به آنها وفادار باشید. هر انسانی می خواهد که به او اهمیت دهند پس به کارکنان خود اهمیت بدهید وگرنه آنها را از دست خواهید داد.

۳- یک ارتباط دهنده خوب باشید.
کارفرمایان خوب صریح و شفاف هستند. آندره فردریکسون رییس جمهور Revela گفت : آنها انتظارات را مشخص می کنند و ارتباطات موثر با اعضای تیم را برقرار می کنند. این مسئله باعث می شود تا کارمندان بر روی نتیجه کارها تمرکز کنند بدون آنکه انجام فرآیندی به آنها دیکته شود.بدین ترتیب آنها می توانند بهترین راه حل ها را برای برآوردن انتظارات و بهبود فرایند کاری پیدا کنند.

مهم است که ارتباط فردی با تک تک اعضای تیم برای ارائه استراتژی ها و بیان انتقاد یا تشویق آنها داشته باشیم. به طور منظم با اعضای تیم تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که آنها از کار خود خوشنود هستند و در نقش کاری خود به چالش کشیده می شوند. ارتباط یک طرفه نیست، شما باید به همان اندازه که صحبت می کنید، به آنها گوش دهید.

اشتول در این باره می گوید: کارفرما یانی که به کارکنان خود گوش نمی دهند در نهایت توسط افرادی که هیچ چیزی برای گفتن ندارند و چیزی برای اضافه کردن به آنها ندارند احاطه می شوند. شما باید علاوه بر ترک کردن کنترل بیش از حد کارها، به عنوان یک کارفرما باید این عادت که همه ی کارها همیشه درست انجام شوند را از بین ببرید و همیشه نظر خود را تحمیل نکنید. اگر همیشه صدای اعتراضتان بلند باشد، اعضای تیم شما تمایل به ارائه نظرات خود نخواهند داشت.

۴- تیم خود را مدیریت و مربیگری کنید.
برای ایجاد یک تیم با ارزش که خود را وقف کار کنند، باید از آنها حمایت کنید. کارفرمایان مانند مربیان خوب باید کارکنان را در مورد وظایف کاری شان، ترغیب کنند و به آنها انگیزه بدهند. این کار به تیم شما کمک می کند تا از فرسودگی در کار اجتناب کنند و از وظایف خود لذت ببرند و بهترین را انجام دهند.

اشتول در این باره می گوید: مدیران اثربخش، بوسیله مطرح کردن سوالات متعدد و به چالش کشیدن آنها، اعضای تیم کاری خود را برای عمیق تر فکر کردن و بوجود آوردن راه حل ها، توانمند می سازند. بدین ترتیب اعضای تیم رشد می کنند و اعتماد به نفس بیشتری بدست می آورند تا در نهایت تبدیل به کارفرماهای فوق العاده ای برای خود می شوند.

اجازه دهید کارکنان شما بدانند که شما به تخصص و آینده شغلی آنها اهمیت می دهید و آموزش ها و مطالبی که آنها برای موفقیت در کار نیاز دارند را برای آنها در محل کار فراهم کنید. لیونل مارسن مدیر عامل شرکت CimAlp می گوید: یک کارفرمای اثربخش، در اوایل به طور جدی به آموزش کارمندان خود می پردازد و سپس به آنها این اختیار را می دهد تا وظایف خود را بر طبق روش خودشان انجام دهند. هنگامی که از شما کمک می خواهند حضور داشته باشید اما اطمینان پیدا کنید که به جای کنترل کردن کارکنانتان، آنها را مدیریت و راهنمایی می کنید.

 

منبع : فیبز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp