آخرین اخبار

خانه / مقالات / چگونه برای موفقیت برنامه ریزی کنیم؟

چگونه برای موفقیت برنامه ریزی کنیم؟

یکی از اسامی ای که برای دنیای امروز می توان انتخاب کرد، “دنیای موفقیت” است. همه آدم ها موفقیت در زندگی را دوست دارند اما گاهی دستیابی به آن دشوار می شود.

به راستی راز افراد موفق چیست؟

در اینجا اسراری را با شما در میان می گذاریم که شما با عمل به آن ها، با سرعت بیشتری به موفقیت دست یابید.

۱- به دنبال مشاوره از دیگران باشید.
یکی از مشکلات افراد این است که خود را عقل کل می دانند و می گویند: ما بلدیم!

و یکی از بزرگترین اشتباهاتی که برخی از افراد انجام می دهند، این است که از مشاورین معتمد استفاده نمی کنند و اگر هم مشاور متخصص و معتمدی داشته باشند به توصیه های او گوش نمی‌کنند.

رابرت کیوساکی که یکی از افراد موفق زمانه ماست، یکی از دلایل موفقیت خود را استفاده از مشاوره معتمدی همچون پدر پولدار می داند.

۲- هر کسی که دست از آموختن بکشد، زندگی را باخته است.
هدر دادن عمر چیز وحشتناکی است. در طول سال‌های رشد و شکوفایی‌، باید روی آموختن تمرکز کنید، آموخته‌هایی که شما را به سوی فکر کردن هدایت می‌کنند و وقتی یادگرفتید فکر کنید، هرگز نباید این توانایی را از دست بدهید. یادگیری مستمر، از پیروزی‌ها و شکست‌ها، نه تنها مشوق ما در راه رسیدن به موفقیت است، بلکه ما را جوان می‌کند. امروزه، می‌توانیم دانش خود را به شکل وسیعی بر اساس آنچه می‌آموزیم گسترش دهیم، از دوستان گرفته تا دنبال کنندگانی که تجربیات مشابهی را با ما به اشتراک می گذارند. این نوعی تعلیم رایگان ولی بسیار ارزشمند است.

۳- چه فکر ‌کنید می‌توانید، چه فکر ‌کنید نمی‌توانید، حق با شماست.
مدت هاست که تصور می‌شود تمام موفقیت‌ها در واقع از ذهن آغاز می‌شوند. به طور کلی این موضوع پذیرفته شده است که هم موفقیت و هم شکست ابتدا در فکر ما هستند، قبل از آن که خودشان را در واقعیت نشان دهند.

افلاطون گفته است: هر چیز دو بار خلق می شود، یک بار در ذهن و یک بار در خارج از ذهن. بنابراین اولین هدف در هر حرکت موفقی این است که از نظر ذهنی به آن موفقیت تعهد پیدا کنیم- مسیری را در ذهن خود ترسیم کنید، این کار ضامن نتایج تجربی مثبت خواهد بود.

۴- روی چیزهای نتیجه‌بخش، سرمایه‌‌ گذاری کنید.
اولین و بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خودتان است. خودتان را دوست بدارید و لایق بهترین ها بدانید.

دومین چیزی که باید روی آن سرمایه گذاری کنید دوستانی هستند که بتوانند در مسیر موفقیت یار و یاورتان باشند.

پس کسانی را برای دوستی انتخاب نکنید که شما را به مسیر شکست هدایت کنند!

۵- شکست فرصتی برای شروع دوباره است، این بار هوشمندانه‌تر…
بهترین نکته در مورد شکست این است که وقتی رخ می‌دهد ما آزادیم بگذاریم باشد یا این که بار دیگر با چشم انداز جدیدی برای آن برنامه‌ریزی کنیم. هنگام بروز شکست باید خود را آماده کنیم و با درس‌هایی که از شکست مان یاد می‌گیریم، پیش برویم.

۶- برای آنچه انجام می‌دهیم، شور و اشتیاق داشته باشیم.
اگر شور و اشتیاقی برای کارتان ندارید، وقت آن رسیده که شغلتان را عوض کنید و به دنبال یک شغل جدید باشید. ممکن است هر روز، روز کاری عالی و بی‌عیب و نقصی نداشته باشید، اما علاقه و اشتیاق به کار موجب می‌شود همه چیز برایتان ارزشمندتر شود. یافتن چنین شور و اشتیاقی ممکن است زمان ببرد، اما درس‌های زندگی انسان های موفق، به ما نشان می‌دهد که آن‌‌ها ارزش جنگیدن را دارند.

۷- هر چیزی امکان‌پذیر است.
هر چیزی در این جهان امکان‌پذیر است.

خلاق و مبتکر باشید و از رشد شخصی دفاع ‌کنید.

پندار نیک، گفتار نیک و رفتار نیک را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

اگر کارمندانی دارید با آنها به خوبی رفتار کنید. حق و حقوق شان را بپردازید و به رشد شخصی آنها کمک کنید.

۸- به جای اینکه غم و غصه تولید کنید، تولیدکننده نشاط و شادی باشید.
برخی از افراد، در طول روز و حتی در طول زندگی شان تولید کننده اند! منتهی اینان تخصص شان این است که افکار منفی، شایعه، ریاکاری، حسادت و … تولید کنند و محیط را از ویروس های کشنده غیر اخلاقی پر کنند!

اگر قصد دارید انسان موفقی به معنای واقعی باشید، هر جا که قدم می گذارید، نشاط و شادابی و انرژی مثبت تولید کنید.

۹- به مشکل نچسبید و دنبال مقصر نباشید، بلکه برای رهایی از مشکلات، راه‌حل پیدا کنید.
بر مشکلات تمرکز نکنید بلکه در پی یافتن راه حل برای مشکلات زندگی باشید.

سرزنش کردن و گرفتن انگشت اتهام به سمت دیگران به خاطر اشتباه‌هاتی که خودتان مرتکب می‌شوید، کار آسانی است. به‌هرحال، یکی از مهارت‌هایی که می‌توانید در زندگی بیاموزید، این است که مسئولیت کارهای‌تان را بر عهده بگیرید. حتی بهتر از آن، یک قدم فراتر بگذارید و راه‌حلی برای مشکلتان پیدا کنید. این کار موفقیت شما را در زندگی تضمین می‌کند.

 

 

منبع : ویرگول

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp