آخرین اخبار

خانه / اخبار فناوری اطلاعات / چگونه از هک شدن اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از هک شدن اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنیم؟

هک شدن اکانت های اینستاگرام مشکلی است که بسیاری از کاربران در سرتاسر دنیا به دلیل ضعف در رعایت نکات امنیتی ممکن است با آن مواجه شوند در این مطلب روش هایی برای جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام را بازگو میکنیم.

اولین و مهمترین دلیلی که بسیاری از حساب های کاربری در اینستاگرام هک میشود مربوط به استفاده از رمز های عبور ضعیف است که به راحتی قابل حدس زدن می باشد برای این منظور کافی است از رمز عبور قوی که شامل حروف بزرگ و کوچک ،عدد،علائم و… استفاده کنید. همچنین وبسایت هایی برای تولید رمزعبورایمن نیز وجود دارد که میتوانید برای این منظور استفاده کنید.

https://passwordsgenerator.net  وبسایت پیشنهادی برای تولید رمز عبور

دومین نکته ای که کاربران اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشند فعال کردن قابلیت ورود دومرحله ای به حساب کاربری خود می باشد، با فعال کردن این قابلیت در صورتی که پسورد حساب کاربری شما نیز فاش شود شخص تا زمان وارد کردن کد تایید ورودی که از طرف اینستاگرام به گوشی شما پیامک می شود اجازه ورود نخواهد داشت.

برای فعال کردن این قابلیت تنها کافی است به تنظیمات اینستاگرام مراجعه کرده از آنجا Two-Factor Authenticationرا انتخاب کنید.در این صفحه Require Security Codeرا انتخاب کنید و پس ازفعال کردن و تایید کردن شماره همراه خود این قابلیت بر روی اکانت کاربری شما فعال میشود.

یکی دیگر از نکاتی که اهمیت دارد کاربران به آن توجه کنند عدم نصب اپلیکیشن های شخص ثالث اینستاگرام و یا اجازه دسترسی دادن به برنامه های ناشناخته است. ودر نهایت توجه داشته باشید وقتی که از یک دستگاه مشترک استفاده می کنید و به اینستاگرام وارد می شوید مطمئن شوید که پسورد شما در مرورگر ذخیره نشده است و همیشه از بعد از اتمام کار Log Outکنید.

 

منبع: بروزرسانی

 

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp