آخرین اخبار

خانه / مقالات / چه راهی را برای فروش محصولاتمان انتخاب کنیم؟

چه راهی را برای فروش محصولاتمان انتخاب کنیم؟

همانطور که می دانید محصولات و خدمات بسیاری به صورت آنلاین خرید و فروش می شوند. زندگی مدرن و پیشرفته ی امروز باعث شده است، کسب وکار های آنلاین بیشتر موردتوجه قرار بگیرند و بیشتر افراد نیازهای خود را از طریق اینترنت و اپلیکیشن های مختلف برطرف کنند. فعالیت هایی نظیر خرید کالاهای موردنیاز و یا فروش محصولات بخش مهمی از کسب وکار های اینترنتی را تشکیل می دهد.  فراگیر شدن فروش خدمات و کالاها به صورت آنلاین، افراد را سردرگم کرده است. گاهی تنوع در روش های فروش آنلاین منجر به کم اعتمادی افراد نسبت به خرید آنلاین می شود. در این بخش می خواهیم پیرامون راه های مختلف فروش آنلاین بحث کنیم و مطمئن ترین آن را معرفی کنیم. اگر شما نیز به عنوان فروشنده به دنبال ورود به فضای مجازی و کسب درآمد از این راه می باشید، در این مقاله با ما همراه شوید.

برخی تصور می کنند برای فروش آنلاین داشتن وبسایت الزامی است. این تصور اشتباه است. شما می توانید با کمترین امکانات و بودجه ی پایین نیز محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید. در ابتدا باید مشخص کنید چه محصولی را می خواهید بفروشید؟ آیا تنها یک کالا برای فروش در نظر دارید و یا خود کالاهایی خاص تولید می کنید و نیاز به فروشگاه دارید؟ همچنین می بایست بودجه ی خود را برای این کار تعیین کنید. همانطور که گفته شد راه های فروش آنلاین کالاها متنوع است در ادامه چند روش کالا در اینترنت را بیان خواهیم کرد.

استفاده از شبکه های اجتماعی

شاید بتوان گفت ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای فروش محصولات استفاده از شبکه های مجازی نظیر تلگرام یا اینستاگرام است. در این روش نیازی به سبد خرید و راه های پیچیده نخواهید داشت. می توانید محصولات را از طریق این کانال ها به مشتریان معرفی کرده و سفارش بگیرید. شاید به نظر ساده بیاید اما بیشتر مشتریان و کاربران به این روش فروش اعتماد ندارند و در نتیجه ممکن است شما را از هدفتان دور کند.

فروش در سایت های B2B

این وبسایت ها این امکان را به شما می دهد تا صفحه ای شخصی داشته باشید و کالای خود را معرفی کنید. همچنین می توانید با سایر شرکت ها نیز ارتباط داشته باشید. عضویت در آن ها رایگان است و اگر بخواهید محصولتان به صورت ویژه نمایش داده شود مبلغی را به صورت سالانه پرداخت می کنید. این روش مطمئن تر از روش پیشین است، از طرفی با توجه به اینکه اکثر این وبسایت ها برای یک صنعت خاص فعالیت می کنند می بایست محصولات مشخصی را در آن ها معرفی کنید.

آگهی در سایت های نیازمندی

اینگونه وبسایت ها مانند نیازمندی در روزنامه است با این تفاوت که جستجوی کالا و نیاز مشتریان در آن ساده تر است. اگر به دنبال فروش برخی از اقلام خود هستید می توانید از اینگونه وبسایت ها استفاده کنید. نکته ی جالب توجه در این وبسایت ها این است که میتوان در آن کالاهای دست دوم خود را نیز بفروشید.

همانطورکه مشاهده کردید، برای فروش نیاز به ایجاد وبسایت و فروشگاه آنلاین نیست. با استفاده از این روش ها نیز می توان کسب وکارتان را پیش ببرید.

شرکت الکتریک صنعت نیز ترکیبی از وبسایت B2B و نیازمندی هاست. درواقع با هدف قرار دادن صنعت برق، میتوانید محصولات و یا کالاهای خود را در این وبسایت به فروش برسانید. مزیتی که اینگونه وبسایت ها دارند این است که در حوزه ی صنعت مشخصی فعالیت می کنند. در نتیجه مخاطبین هدف آن ها مشخص است و می توانند با افراد مرتبط با کسب و کار ارتباط مستقیم داشته باشند.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp