آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / چهار عنصر بازاریابی دیجیتال

چهار عنصر بازاریابی دیجیتال

امروزه با استفاده از تبلت ها و گوشی های هوشمند به عنوان مرکز زندگی ما، تاکید بیشتر بر اهمیت داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتالی برای کمک به رشد کسب و کارتان وجود دارد.

بنا به تعریف، بازاریابی دیجیتال درواقع بازاریابی خدمات و محصولات در کانال های دیجیتالی است مانند تبلیغات آنلاین، بازاریابی محتوا، سئو یا رسانه های اجتماعی. همچنین باید در به حداکثر رساندن تاثیر خود در دیجیتال از جمله رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند اطمینان حاصل کنید. بازاریابی دیجیتالی در تمامی انواع آن، راهی بسیار مهم و ضروری در به دست آوردن مشتری، تقویت برند خود و ایجاد اعتبار و اعتماد در چشم مخاطبینتان می باشد.

با این حال اگر کارشناس بازاریابی دیجیتالی نداشتید و یا بودجه ای برای استخدام سازمانی تخصصی نداشته باشید چه؟

برای کمک به شما، دراینجا ۴ عامل ضروری بازاریابی دیجیتالی را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید درباره ی چگونگی ایجاد بهتری استراتژی فکر کنید.

به دست آوردن: اگر تمام زمان خود را برای ایجاد هدف کسب و کار، برندینگ و وبسایتتان صرف کرده باشید، باید اطمینان حاصل کنید که مخاطب مناسبی را نیز جذب می کنید.

  • بهینه سازی موتور جستجو(سئو) این موضوع را تضمین می کند که زمانی که افراد عباراتی مرتبط به کسب و کارتان را جستجو می کنند، شما نسبت به رقابایتان جلو تر خواهید بود.
  • به دست آوردن ترافیک در مورد این است که چگونه می توانید بازدیدکنندگان جدیدی برای وبسایت خود بیاورید، چه رایگان و یا چه با روش های پولی نظیر اسپانسر و تبلیغات.
  • بازاریابی ایمیل کسب و کارتان را مستقیما به میل باکس مخاطبین هدفتان میرساند، که این مخاطبین از طریق روش های پولی یا طبیعی به دست می آیند.
  • بازاریابی محتوا به شما اجازه میدهد تا تخصص خود را به نمایش بگذارید و کسب و کارتان را از طریق متن یا ویدئو، که میتوانید آن را وبسایت خود یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، به افراد نشان دهید.

درگیرکردن: یک راه موثر برای درگیر شدن با مشتریان فعلی و بالقوه، از طریق رسانه ها اجتماعی است. اما این کار به راحتی صورت نمی گیرد. باید اطمینان یابید که بر روی بهترین رسانه که برای کسب و کارتان مناسب است تمرکز می کنید و صدایی قوی ایجاد کنید تا پیام تان را اهدافتان منطبق باشد. از بین بردن این موضوع و مشغول نکردن مخاطبین می تواند آن ها بی اعتبار کرده و به شهرت شما نیز آسیب برساند.

ایجاد کردن: اولین برداشت ها زمانی است که افراد به وبسایت شما سر میزنند. بنابراین، نیاز دارید که بهترین آن را داشته باشید تا کسب و کارتان را به خوبی نمایش دهد، و همچنین تجربه ای خوب برای کاربران باشد. بدین منظور نیازمند تمامی دستگاه های دیجیتالی هستید و بهینه سازی تلفن همراه کلید آن است. درنتیجه اگر اپلیکیشن داشته باشید باید استفاده از آن آسان باشد.

رشد کردن: روابط درمورد ایجاد ارتباط با رسانه های مناسب برای دستیابی به کانال های اصلی و کلیدی می باشد، همچنین اطمینان از اینکه فروشتان مخاطبین درست را هدف قرار میدهد. برای دستیابی به نتایج موردنظر باید داستان و دلیلی داشته باشید تا روزنامه نگار شما را در مقابل رقابیتان انتخاب کرده و در مورد شما بنویسد.

با استفاده از تمامی این ۴ عنصر ذکر شده شما مبتنی بر استراتژی بازاریابی خوبی هستید و می توانید شروع به ایجاد برنامه ای درست برای کمک به ارتقاء سطح کسب و کارتان کنید.

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp