آخرین اخبار

خانه / دسته بندی نشده / پیش‌بینی رشد سالانه‌ی ۶.۲ درصدی برای بازار ارزهای دیجیتال

پیش‌بینی رشد سالانه‌ی ۶.۲ درصدی برای بازار ارزهای دیجیتال

باوجود تمام چالش‌هایی که در مسیر فناوری بلاک‌چین قرار دارد، کارشناسان پتانسیل رشد بازار دارایی‌های دیجیتال را بسیار بالا می‌دانند.

طبق گزارش جدید مؤسسه‌ی تحقیقات بازار MarketsandMarkets، ارزهای رمزنگاری‌شده تا سال ۲۰۲۴ به یک صنعت ۱.۴ میلیارد دلاری تبدیل خواهند شد. رشد سالانه‌ی بازار دارایی‌های دیجیتال، ۶.۱۸ درصد پیش‌بینی می‌شود.

شفافیت بالای فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT)، حجم بالای پرداخت‌های انتقالی در کشورهای درحال‌توسعه، بی‌ثباتی مقررات پولی و رشد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این بازار، برخی از دلایلی هستند که پشت این پیش‌بینی مثبت قرار دارند. محققین مؤسسه‌ی MarketsandMarkets که گزارش خود را با نام «پیش‌بینی بازار جهانی ارزهای رمزنگاری‌شده تا سال ۲۰۲۴» منتشر کرده‌اند، معتقدند شرکت‌های کوچک و متوسط، استارتاپ‌ها و کارآفرینان، گروه‌هایی هستند که بیش از سایرین، از شفافیت بالای DLT منتفع می‌شوند.

نویسندگان این گزارش، عناوینی نظیر سخت‌افزارها: GPU ،FPGA ،ASIC، کیف پول و نرم‌افزارها، پروسه‌ها (استخراج و تراکنش)، الگوها و کاربردها (تجارت، پرداخت‌های انتقالی، پرداخت‌های همتا به همتا، تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی) را حوزه‌های تمرکز خود اعلام کرده‌اند.

چالش‌های شناسایی‌شده

گرچه گزارش فوق، پتانسیل بلاک‌چین را برای پرداخت‌های برون‌مرزی مقرون‌به‌صرفه، با اهمیت ارزیابی می‌کند، اما درعین‌حال از چالش‌های متعدد فضای دارایی‌های دیجیتال نیز غافل نمی‌شود. اگر راه‌حل مناسبی برای مشکلاتی نظیر رگولاتوری نامشخص و فقدان درک عمومی مردم از پیچیدگی‌های تکنیکی این فناوری، پیدا نشود، رشد بازار دارایی‌های دیجیتال نیز کاهش خواهد یافت. برخی دیگر از چالش‌های این حوزه عبارتند از مشکلات مقیاس‌پذیری، حریم خصوصی، مسائل امنیتی و همچنین فقدان دسترسی به فناوری بلاک‌چین، به‌ویژه برای افرادی که درزمینه‌ی تکنولوژی، سریع حرکت نمی‌کنند.

بااین‌حال گزارش پیش‌بینی بازار، به این نکته اشاره دارد که همه‌ی مشکلات ذکرشده در حال حل‌وفصل هستند. ضمن اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و سایر ناظران مالی، به‌آرامی رویکرد دوستانه‌تری در قبال نوآوری‌های رمزنگاری در پیش می‌گیرند.

یک سال بسیار مهم

این پیش‌بینی‌ها، مطابق با دیدگاه کارشناسانی هستند که فناوری بلاک‌چین و ارزهای رمزپایه را بهترین راه‌حل برای مشکل مردمی می‌داند که از هرگونه خدمات بانکی بی‌بهره‌اند، یا مناطقی که از ارزهای بی‌ثبات و مستندسازی ضعیف رنج می‌برند. MarketsandMarkets معتقد است که این مناطق، بهترین فرصت را برای پیشرفت در حوزه‌ی ارزها و دارایی‌های دیجیتال در اختیار دارند.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که سال ۲۰۱۹، نقطه‌ی عطفی برای دارایی‌های دیجیتال خواهد بود و در ادامه اظهارات و اقدامات برخی از سرمایه‌گذاران این حوزه را ذکر می‌کند. به‌عنوان‌ مثال اخیراً ریک ادلمن، یکی از فعالین قدیمی وال‌استریت به CNBC گفته است که تاکنون بسیاری از رگولاتورهای مالی، با تصویب مقررات اصلاحی و طرح‌های تجاری، نیازهای نظارتی بازار دارایی‌های دیجیتال را برآورده کرده‌اند.

منبع زومیت

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp