آخرین اخبار

خانه / اخبار فناوری اطلاعات / واکوم نمایشگر Cintiq 16 را برای هنرمندان مبتدی معرفی کرد

واکوم نمایشگر Cintiq 16 را برای هنرمندان مبتدی معرفی کرد

واکوم نمایشگر سینتیک ۱۶ را با قیمت ۶۴۹ دلار برای هنرمندان مبتدی معرفی کرد.

واکوم امروز در نمایشگاه CES 2019، ارزان‌قیمت‌ترین نمایشگر خود را با نام Cintiq 16 رونمایی کرد. این نمایشگر ۶۴۹ دلاری از استایلوس مشابهی با محصولات گران‌قیمت دیگر بهره می‌برد و هدف از عرضه‌ی آن، جذب هنرمندان جوان و علاقه‌مندان دیگر عنوان شده است. سینتیک ۱۶ از پنلی ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل استفاده می‌کند و قلم همراه با این نمایشگر با نام واکوم پرو پن ۲ توانایی شناسایی ۸۱۹۲ سطح فشار را دارد، ضمن اینکه هیچ‌گاه نیاز به شارژ آن نخواهید داشت.

نمایشگر جدید واکوم دستگاه کاملا جدیدی محسوب می‌شود و از محصول دیگر شرکت سازنده با نام سینتیک پرو ۱۶ متفاوت خواهد بود. Wacom سعی دارد تا با این نمایشگر، نظر هنرمندانی را جلب کند که در حال گذار از نقاشی و تبلت‌های بدون‌نمایشگر و متصل به کامپیوتر به تبلت‌های مجهز به نمایشگر هستند. توجه داشته باشید که تا پیش از این تفاوت قیمتی بین تبلت‌های ارزان‌قیمت سری Intuos واکوم با قیمت حدودی ۸۰ تا ۱۰۰ دلار و نمایشگرهای سری Cintiq این شرکت با قیمت ۸۰۰ دلاری برای نسخه‌ی ۱۳ اینچی، مهاجرت از تبلت‌های بدون نمایشگر به دستگاه‌های حرفه‌ای‌تر را برای هنرمندان دشوار می‌کرد.

واکوم طی سال‌های گذشته در حال سازمان‌دهی مجدد خانواده‌ی تبلت‌ها و نمایشگرهای خود بوده است. سری تبلت‌های ابتدایی Bamboo اکنون پدهای هوشمندی هستند که دست‌نوشته‌ها را به فایل دیجیتال تبدیل می‌کنند. در این بین، سری Intuos نیز به دسته‌ای از تبلت‌های واکوم برای افراد مبتدی بدل شده‌اند. حال نمایشگر سینتیک ۱۶ گام بعدی برای افراد مبتدی به‌حساب می‌آید که مدتی از تبلت Intuos استفاده می‌کردند، ضمن اینکه قابلیت‌های آن برای افراد حرفه‌ای جوان نیز مناسب خواهد بود.

تفاوت اصلی بین نمایشگر سینتیک ۱۶ و سینتیک پرو به رزولوشن نمایشگر و دقت‌ رنگ آن‌ها باز می‌گردد. درحالی‌که سینتیک ۱۶ از پنل فول اچ‌دی استفاده می‌کند، نمایشگرهای سینتیک پرو ۱۶، ۲۴ و ۳۲ از پنل ۴K بهره می‌برند. از سوی دیگر، نمایشگر ارزان‌قیمت واکوم ۷۲ درصد از فضای رنگی NTSC را پوشش می‌دهد؛ درحالی‌که نمایشگرهای سینتیک پرو ۹۰ درصد از فضای AdobeRGB را تحت پوشش دارند، بدین ترتیب دستگاه‌های حرفه‌ای واکوم رنگ‌ها را دقیق‌تر و زنده‌تر نمایش می‌دهند. سینتیک پرو برای افرادی مناسب است که در زمینه‌ی انیمیشن فعالیت دارند یا آثارشان پرینت خواهد شد؛ اما چنانچه موارد یادشده جزو دغدغه‌های شما نیست، سینتیک ۱۶ دستگاه مناسبی برایتان خواهد بود.

سینتیک ۱۶ با یک کابل ۳in1 همراه پورت‌های HDMI و USB عرضه می‌شود که می‌توان آن را به کامپیوترهای ویندوزی یا Mac متصل کرد. نمایشگر اقتصادی واکوم کلیدهای با قابلیت سفارشی‌سازی ExpressKey ندارد و لمسی نیست؛ بنابراین یا باید از میان‌برهای کیبورد استفاده کنید یا دستگاه مجزای ۱۰۰ دلاری ExpressKey Remote را بخرید که ۱۷ کلید با قابلیت برنامه‌ریزی در اختیارتان می‌گذارد.
منبع: زومیت

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp