آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / هشت حقیقت جالب درباره آمازون

هشت حقیقت جالب درباره آمازون

۱٫ هواپیمای اختصاصی
آمازون برای جابه‌جایی‌های خیلی دور از هواپیمای مخصوص خودش استفاده می‌کند. یکی از دلایل این کار این است که ۷ روز هفته و هر زمان که بخواهند می‌توانند بسته‌ها را شخصا به مشتری برسانند و بسته‌های مشتریان به اداره پست نمی‌رود. برای مشخص بودن این هواپیما می‌توانید لوگی آمازون را روی بال و کلمه PrimeAir را روی بدنه آن ببینید.

۲٫ پهپاد Amazon Prime Air
آمازون پرایم ایر نام پهپاد شرکت آمازون است که توسط آن بسته‌ها را با پهپاد به مشتریانی می‌رساند که تا نیم‌ساعت با انبار فاصله دارند. این پهپادها سنسورهای پیشرفته‌ای دارند و منطقه را هم به خوبی اسکن می‌کنند و جایی فرود می‌آیند که فضای مناسب داشته باشد. این پهپاد هم‌اکنون در آمریکا، انگلستان، اتریش و اسرائیل استفاده می‌شود.

۳٫ روبات‌های جابه‌جا کننده بار در انبار
آمار فروش آمازون نشان می‌دهد این شرکت در هر ثانیه ۶۰۰ سفارش دارد! رساندن این حجم سفارش به مشتریان نیاز به یک انبار بی‌نهایت منظم و دقیق دارد. برای رعایت این نظم، آمازون سال ۲۰۱۲ “کیوا” را به قیمت ۷۷۵ میلیون دلار خریده است. کیوا روبات‌هایی را تولید می‌کند که انبار را به صورت مکانیزه و با روبات مرتب می‌کند. در انبار آمازون بیش از ۳۰ هزار روبات قرار دارد که قفسه‌های مختلف را جابه‌جا می‌کنند. این جابه‌جایی‌ها آنقدر برای آمازون با ارزش است که یک مسابقه جهانی برگزار کرده است برای طراحی بهترین روبات جابه‌جا کننده و به برنده این مسابقه هم ۲۵ هزار دلار جایزه داده است.

۴٫ سرویس‌های وب آمازون
Amazon web services یا سرویس‌های وب آمازون، تجهیزات و زیرساخت‌های کامپیوترها مانند حافظه و یا دیتا بیس را اجاره می‌دهد. استارت‌آپ‌ها یا شرکت‌هایی که نمی‌توانند سرورهای گران‌قیمت را بخرند، می‌توانند آنها را از آمازون اجاره کنند. البته این سرویس مشتریان بسیار بزرگی مانند پینترست، جنرال‌الکتریک، تیندا، ردیت، ادوبی، نت‌فلیکس، اینستاگرام، خیلی از بانک‌های بزرگ و CIA دارد.
برای اینکه این موضوع را جدی بگیرید یک مثال از مشتریان این سرویس می‌زنیم. Dropbox که حتما آن را می‌شناسید یکی از مشتریان این سرویس است که روزانه ۱ پتابایت(هر ۱۰۲۴ گیگابایت یک ترابایت است و هر ۱۰۲۴ ترابایت یک پتابایت) از حافظه این سرویس را به خود اختصاص می‌دهد.

۵٫ لوگوی آمازون
اگر به لوگوی آمازون دقت کنید یک مفهوم پنهان و جالب دارد. اگر به فلشی که شکل لبخند دارد بیشتر دقت کنید می‌بینید که از a به zاشاره می‌کند، این یعنی می‌توانید هرچیزی را در آمازون پیدا کنید.

۶٫ کار کردن در آمازون
به گفته بزوس، برای اینکه همه بهتر متوجه شوند به مشتریان چگونه سرویس ارائه می‌شود هر ۲ سال، ۲روز همه کارمندان پشت میز خدمات به مشتریان می‌نشینند. این موضوع شامل حال مدیرعامل یعنی جف بزوس هم می‌شود.

۷٫ فروشگاه / تویچ / اکو
آمازون علاوه‌بر فروش آنلاین کتاب، کتاب‌فروشی‌های مختلفی هم در سطح شهر دارد که تصمیم دارد تعداد آنها را هم افزایش دهد.

در سال ۲۰۱۴ آمازون دستگاه دیجیتالی‌اش را که خودش ساخته را وارد بازار کرد. آمازون اکو یک اسپیکر هوشمند است که می‌تواند دستیار صوتی شما باشد و کارهای گوناگونی را برای شما انجام دهد.

در همان سال ۲۰۱۴ آمازون سرویس پخش آنلاین را هم با نام تویچ راه‌اندازی کرد. با تویچ می‌توانید هرجا که هستید آنجا را زنده پخش کنید مانند نرم‌افزار پریسکوپ در توییتر یا لحظه‌نگار در ایران.

۸٫ جف بزوس
جف بزوس کماکان بیشترین سهم از آمازون را دارد. بزوس امروز ۸۰ درصد سهم آمازون را در اختیار خودش دارد و همین امر باعث شده او پنجمین انسان ثروتمند دنیا باشد. سرمایه او اکنون بیش از ۷۰ میلیارد دلار است. بزوس با بخشی از پولش واشنگتن پست را برای خودش خریده است.

خواندن سرنوشت بزوس واقعا جالب است. اگر دقت کنید می‌بینید همه این ثروت و عظمت از فروختن یک کتاب شروع شد، کاری که خیلی‌ها در دنیا به سادگی فرصت آن را داشته‌اند. بزوس در خاطرات خودش می‌گوید اوایل کار خودش شخصا بسته‌ها را درب منزل مشتریان می‌برده است و آرزو داشته روزی بتواند یک پیک استخدام کند.

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp