آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / نکات موثر در بازاریابی آنلاین و افزایش فروش

نکات موثر در بازاریابی آنلاین و افزایش فروش

فرض کنید محصولات شما آماده است و وب سایتتان شروع به کار کرده، اما فروشتان آن طور که انتظار داشتید نبوده است. در این مقاله کارهایی را که میتوان برای بهبود استراتژی بازاریابی آنلاین انجام داد بررسی کرده ایم. با این روش کسب وکارتان رشد خواهد کرد و عملکرد بازاریابی دیجیتالی بهبود خواهد یافت.

  1. وبسایتتان را برای سیستم عامل های مختلف بهینه کنید

آیا تا به حال وبسایتتان را در دستگاه های مختلف امتحان کرده اید؟ مشتریان شما از منابع مختلف به وبسایت شما دسترسی دارند، و نیاز است تا اطمینان حاصل کنید هر یک از آن ها در دستیابی به وبسایت موفق هستند یا خیر. بررسی کنید که وبسایت شما به درستی در دستگاه های ممکن کار می کند یا خیر. این دستگاه ها و سیستم عامل ها میتواند شامل موارد زیر باشد.

  • مک
  • کامپیوترهای شخصی
  • آیفون
  • اندروید
  • تبلت ها

 

  1. مسیری ساده برای پرداخت ایجاد کنید.

به عبارت دیگر، بهتر است بازدیدکنندگان شما برای تمام کردن پروسه ی خریدشان راه سختی را دنبال نکنند. قطعا شما نیز نمیخواهید حواس مشتریان را پرت کنید و درنتیجه آن ها را از کلیک کردن بر روی گزینه ی “خرید” منصرف کنید. چند راهکار برای این کار وجود دارد:

  • رویکردی متعادل داشتن: طراحی سایت خود را به ۲ تا ۳ رنگ محدود کنید. از الگوی پس زمینه و گرافیک زیاد اجتناب کنید.
  • راهی ساده برای پرداخت آماده کنید: مانند سبد خرید کلاسیک.
  • به خارج از وبسایتتان لینک ندهید: اگر لینکی را اضافه می کنید، مطمئن شوید که در تب جدید باز خواهد شد تا مشتری به طور کامل از وبسایتتان دور نشود. زیرا ممکن است دیگر به عقب برنگردند.

 

  1. ارسال رایگان

براساس گزارش BizReport 77 درصد خریدارات آنلاین، اصرار بر این دارند که حمل و نقل کالای خریداری شده شان به صورت رایگان باشد. اگر مشتریان را با هزینه ی غیرمنتظره ارسال کالا شگفت زده کنید، ممکن است نتیجه ی مثبتی دریافت نکنید.

  1. بهبود سئو

بهینه سازی وبسایت میتواند به بهتر دیده شدن شما کمک کند. این کار کمک خواهد کرد که گوگل توجه بیشتری به شما بکند و به افراد کمک کند راحت تر وبسایت شما را بیابند.

  1. رسانه های اجتماعی

این روزها، حضور رسانه های اجتماعی در رشد کسب و کار به اندازه ی وبسایت ها حائز اهمیت می باشند. این کار نه تنها دید شما را بهبود می بخشد بلکه اعتماد به کسب و کار شما را نیز افزایش می دهد. با استفاده از رسانه های مشتریان خود نگه داشته و درگیر کنید. رسانه های نظیر توییتر، اینستاگرام و فیسبوک میتوانند به شما کمک کنند.

  1. بازاریابی ویدئو

بهتر است برای محتوایتان ویدئو ایجاد کنید. این ویدئو ها توجه زیادی را به خود جلب خواهند کرد، به ویژه در رسانه های اجتماعی، فیلم های کوتاه و جذاب میتواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جذب کند. تکنیک بسیار موثر این است که کلیپ های سریع و کوتاه و جذاب ایجاد کنید که در آن یک محصول جالب یا محبوب را نمایش می دهد.

  1. جمع آوری نظرات

فیدبک یا بازخورد مشتریان بسیار مهم می باشد. زمانی که مشتریان بالقوه ی جدید می بینند که شما در تحت تاثیر قرار دادن مشتریان خودتان موفق بوده اید، بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد. سعی کنید هرگونه مشکلی را برطرف کنید تا نظرات منفی کم شود و به شهرت شما آسیبی نرسد.

  1. داده ها مطالعه کنید

اگر بدانید زمانی که مخاطبینتان به وبسایت شما دست پیدا میکنند چه کار می کنند، میتوانید تصمیمات مهمی برای بهبود فروش آنلاین تان انجام دهید. برای این منظور استفاده از Google Analytics مفید است. زیرا نقشه ای را برای شما از ترافیک دقیق وبسایتتان فراهم می کند.

  1. در دید عموم قرار گرفتن با تبلیغات

اخیرا فیسبوک در سیستم مدیریت تبلیغاتی پیشرفت هایی داشته است. ابزارهایی مانند فیسبوک گزینه هایی ارزشمند برای بازاریابی آنلاین می باشند. درحالی که تبلیغات فیسبوک ممکن است به طور مستقیم منجر به افزایش نرخ تبدیل نشود، تاثیر بسیاری بر افزایش آگاهی از محتوا، و بهبود ترافیک وبسایت نیز خواهد داشت. با این حال راه های دیگری نیز در تبلیغات وجود دارد، نظیر پیامک های صوتی یا متنی که میتوان با بررسی درست و دقیق مخاطبینتان آن ها را ارسال کنید  نتیجه ی مطلوب را دریافت کنید.

راه های بسیاری برای بهبود تکنیک ههای بازاریابی و افزایش فروش وجود دارد. تنها نیاز است نکات و ترفندهای مناسب فروش را بدانید. بنابراین میتوانید از طریق تبلیغات دیجیتالی و بازاریابی آنلاین، و همچنین استفاده از سئو و شناخت مخاطبین، ترافیک وبسایتتان را افزایش دهید.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp