آخرین اخبار

خانه / اخبار / نسل دوم گوگل گلس اینترپرایز با مشخصات فنی ارتقاءیافته فاش شد

نسل دوم گوگل گلس اینترپرایز با مشخصات فنی ارتقاءیافته فاش شد

شاید گوگل نتوانسته با نسل اول عینک واقعیت افزوده‌ی خود، آنطور که باید توجهات عموم را به خود جلب کند، اما در سال ۲۰۱۷ با معرفی نسخه‌ی اینترپرایز این محصول توانست تا حدی نظر کاربران را به خود معطوف کند. حال براساس اطلاعات فاش‌شده از سوی وب‌سایت ۹to5Google، گفته می‌شود نسل دوم مدل اینترپرایز گوگل‌گلس به درگاه یواس‌بی نوع سی تجهیز می‌شود. علاوه‌بر این، گوگل برخی دیگر از مشخصات مدل جدید عینک هوشمند خود را ارتقاء خواهد داد.
بزرگ‌ترین تغییر ظاهری که در نسل دوم مدل اینترپرایز عینک گوگل‌گلس اعمال شده، استفاده از درگاه یو‌اس‌بی سی به‌منظور شارژ دستگاه است که جایگزین کابل مغناطیسی مورد استفاده در مدل‌های قبلی این محصول شده است. این تغییر منطقی به‌نظر می‌رسد زیرا از نظر گوگل به‌دلیل اینکه این دستگاه در کارخانه‌ها، انبارها و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ارائه دادن قابلیت شارژ سریع‌تر بسیار مهم‌تر از جنبه‌های زیبایی‌شناسی شارژر مغناطیسی است.
بنابه گزارش ۹to5Google، نسخه‌ی به‌روزشده‌ی مدل اینترپرایز عینک گوگل‌گلس همچنین به پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۷۱۰ مجهز خواهد بود و از شبکه‌های ال‌تی‌ای نیز پشتیبانی خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ و وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac اشاره کرد. طبق گزارش یادشده، دوربین نسخه‌ی جدید گوگل‌گلس نیز نسبت به قبل ارتقاء یافته است. درواقع حسگر ۸ مگاپیکسلی مورد استفاده در مدل‌های قبلی حالا با یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی جایگزین شده است. این دوربین از ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم‌ در ثانیه و ویدیوهای ۱۰۸۰p با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. گوگل همچنین رحافظه‌ی رم گوگل‌گلس ۲ را به ۳ گیگابایت ارتقاء داده است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که حافظه‌ی رم در دو مدل قبلی این محصول ۲ گیگابایت بوده است. به عبارت دیگر، این دستگاه اساسا یک گوشی‌هوشمند میان‌رده تا بالارده محسوب می‌شود که البته از لحاظ شکل ظاهری، ساختاری خاص دارد.
نسخه‌ی دوم مدل اینترپرایز گوگل‌گلس از نظر شکل و ظاهر کلی تغییر چشم‌گیری نداشته است، اما به‌نظر می‌رسد گوگل نیز همانند مایکروسافت و هدست هولولنز ۲، تمرکز اصلی خود را برای ارائه نسل فعلی تکنولوژی واقعیت افزوده بر مشتریان سازمانی معطوف کرده است. باتوجه‌به اینکه گوگل قبلا وعده‌های بسیار بلندپروازانه‌ای برای پلتفرم خود ارائه داده، شاید وضعیت کنونی عینک هوشمند این شرکت کمی ناامیدکننده به‌نظر برسد، اما ساخت چنین محصولاتی در حوزه واقعیت افزوده می‌تواند گام‌های موثری برای ارائه دستگاه‌هایی باشد که کاربران عادی نیز بتوانند از قابلیت‌های آن بهره ببرند.
منبع: زومیت

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp