آخرین اخبار

خانه / مقالات / نحوه ی محاسبه و تبدیل KVA به KW برای ژنراتورها

نحوه ی محاسبه و تبدیل KVA به KW برای ژنراتورها

نحوه تبدیل kva به kw برای ژنراتورها
هنگام استفاده از یک ژنراتور ، احتمالاً با این سؤال مواجه خواهید شد که “چه اندازه ای توان دارد؟” اندازه ژنراتور در kilovolt-amperes )kVA) اندازه گیری می شود
در اینجا به نحوه تبدیل kva به kw برای ژنراتورها می پردازیم.

kW مقدار “توان واقعی” یک سیستم الکتریکی است. این توان به شما نشان می دهد که چه مقدار نیرو به بازده مفید و کارآمد تبدیل می شود.

از سوی دیگر kVA اندازه گیری قدرت “آشکار” است. اگر kW میزان توان کار شما باشد ، kVA به شما می گوید که توان و نیروی شما چقدر در سیستم مورد استفاده قرار گرفته است.

اگر راندمان سیستم الکتریکی کامل باشد ، kW برابر است با kVA. اما از آنجا که هیچ سیستمی کاملاً کارآمد نیست ، تمام قدرت ظاهری به خروجی مفید تبدیل نمی شود.

مهمترین چیزی که هنگام تبدیل و اندازه گیری یک ژنراتور باید درنظر گرفت،جریانهای ورودی زیادی که در ارتباط با روشن شدن موتورهای الکتریکی و ترنسفورماتورها که معمولا شش برابر جریان بار کامل هستند.

هرچند جریانهای ورودی برای نوعی از موتورها که امروزه به آن ها ” موتور با راندمان بالا ” نیز گفته میشود، می تواند تقریبا دو برابر مقدار بالا باشد.

درنتیجه این امر معمول است که موتور و ترانسفورماتور را که نیازهای kva راتعیین می کند به عنوان معیاری برای تعیین اندازه یک ژنراتور درنظر گرفت. این رویکرد غالبا باعث میشود که ژنراتورها برای بار درحال حرکت زیاد باشند و بر اساس نیاز واقعی برنامه کاربرد نداشته باشند.

علاوه بر این ،سایر عوامل اصلی که نقش کلیدی درتبدیل و اندازه گیری یک ژنراتور دارند را نادیده میگیرد . در هنگام روشن شدن موتور یا ترانسفورماتور در صورت اندازه گیری مناسب ژنراتور،ولتاژبزرگ ، افت فرکانس نیز میتواند رخ دهد.

علاوه بر این سایر بلندگوهای متصل به خروجی ژنراتور ممکن است نسبت به موتور ویا فرکانس موتور،نسبت به افت فشار ولتاژ و فرکانس حساس باشند که میتواند مشکلاتی را ایجاد کند.

یکی از دلایل مهم برای محاسبه ی دیزل ژنراتور این میباشد که اندازه و سایز دیزل ژنراتور باید با توجه به بزرگی مکان (کارخانه،خانه،یا در یک واحد تولیدی و غیره) و بر این اساس که چه مقدار لوازم برقی احتیاج داریم ، باشد که در نظر داریم دیزل ژنراتور در آنجا کار کند . اگر دیزل ژنراتور طبق محیطی که میخواهیم نباشد یعنی اگر دیزل ژنراتور کوچک باشد ، اصلا مناسب آن مکان نیست و یا اگر بزرگ باشد هزینه ی خیلی زیادی برای نگهداری در بر خواهد داشت . پس دانستن این که برای چه محیطی این دیزل ژنراتور را میخواهیم کمک زیادی برای صرفه جویی در هزینه ها به ما میکند.

ابتدا باید بررسی کنیم که چه میزان لوازم برقی داریم برای (خانه،کارخانه، یا محیطهای تولیدی و غیره) که بخواهیم توسط دیزل ژنراتور کار کند. زیرا در موارد زیادی تمام دستگاههای موجود راه با دیزل ژنراتور راه اندازی نمیشود،مگر آنکه در آن قسمت برق وجود نداشته باشد .به عنوان مثال:معادن سنگ یا اینکه پاسگاههای مرزی و غیره میتواند جز آن دسته قرار بگیرد.

گام بعدی ، باید بعد از اینکه لوازم برقی مورد نظر را لیست کردیم ، میزان برق مصرفی آنها را باهم جمع کنیم،که همه ی آنها یا بر اساس آمپر یا بر اساس کیلووات(KV)،یا براساس کاوا (KVA)و یا همگی براساس وات (watt) میباشد.

برق تک فاز یا سه فاز بودن دستگاهها را از هم جدا میکند و برای تبدیل همه ی واحدها به یک واحد از فرمولهای زیر استفاده میکنیم :

نحوه تبدیل kva به kw برای ژنراتورها

  • KW تک فاز ضربدر ۴/۴ میشود آمپر تک فاز
  • اسب بخار که ضربدر ۰٫۷۳۶ شود،میشود KW
  • KW سه فازاگر ضربدر۱٫۸ شود،میشود آمپر سه فاز
  • KVA ضربدر ۰٫۸ شود،میشود KW

سپس اعدادی که به دست آمده را جداگانه جمع می کنیم ، یعنی سه فازهارا با هم جمع میکنیم و تک فازها را با هم جمع میکنیم.

در جاهایی که الکترو موتور درآنجا وجود دارد مثل فن و آسانسور و الکتروپمپ هواکش و غیره به دلیل اینکه در لحظه مصرف زیادی دارند را در هنگام روشن شدن به آن ها یک ضربه وارد می کنیم ، مثلا موتورهای الکتریکی با راه اندازی ستاره مثلث را یک و نیم برابر افزایش می دهد و همچنین موتورهای راه انداز را یک برابر و موتورهای الکتریکی را با راه اندازی تک ضرب را دو برابر حساب میکنیم. در نتیجه همه ی اعداد بدست آمده را مثلا به آمپر سه فاز تبدیل می کنیم ودر نهایت می توانیم آنها را به KW و KVA تبدیل میکنیم.طبق فرمول زیر:

  • آمپر سه فاز تقسیم بر ۱٫۸ که میشود KW
  • آمپر سه فاز تقسیم بر ۱٫۴۴ شود،میشود KVA

 

 

 

منبع: generator-power

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp