آخرین اخبار

خانه / اخبار فناوری اطلاعات / محققان MIT برای کاهش ترافیک، قایق‌ های خودران ساختند

محققان MIT برای کاهش ترافیک، قایق‌ های خودران ساختند

محققان آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم کامپیوتری دانشگاه MIT، با استفاده از پرینتر‌های سه بعدی، قایق‌ های خودران ساخته‌اند. این قایق‌ها می‌توانند راه حلی مسئله ترافیک در شهر‌های بزرگ جهان به شمار روند.
توسعه‌ی قایق‌ های خودران یاد شده در واقع خود بخشی از پروژه‌ی بزرگتری است که Roboat (ترکیب هوشمندانه‌ی دو کلمه ربات و قایق) نام دارد. این پروژه دو سال پیشبا توسعه‌ی یک نمونه‌ آزمایشی آغاز به کار نمود و کارآیی این نمونه روی کانال‌های آبی شهر آمستردام با موفقیت تست شده است.
با این حال به تازگی پژوهش جدیدی در کنفرانس بین المللی مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک منتشر شده که مدل جدید توسعه داشته شد برای این پروژه، ابعادی بسیار بزرگ تر از نمونه‌ی آزمایشی قبلی دارد. در واقع محققین این بار توانسته‌اند که یک قایق به طول ۴ متر و عرض ۲ متر توسعه دهند. این وسیله یا همین ابعاد می تواند در شهر هایی که آب راه‌های زیادی در آنها تعبیه شده‌اند، کاربرد‌های به خصوصی داشته باشد.
ابتدا قسمت‌هایی از پوسته‌ی این قایق پرینت شده و به هم چسبیده شده‌اند. پس از آن اجزای سازنده‌اش در قایق یاد شده قرار گرفته است. از اجزای سازنده‌ی این قایق خودران می‌توان به منبع قدرت، جی پی اس، یک مینی کامپیوتر و یک میکرو کامپیوتر اشاره کرد که به صورت مستقیم داخل پوسته‌ی آن قرار گرفته‌اند.این قایق از یک ماژول GPS حرکتی-زمانی، یک واحد اندازه‌گیری غیر مستقیم به همراه سیستم دیدبانی فراصوت نیز بهره می‌برد.
قایق یاد شده با استفاده از تجهیزات اشاره شده، می‌تواند الگوریتم حرکتی و دیتای لازم را برای حرکت خودکار به دست آورده، به موج های دریا غلبه کرده و مسیر مناسب را در پیش بگیرد. تیم تحقیق دانشگاه MIT موفق شده‌اند که مدت زمان محاسبه و پیدا کردن راه مناسب را از ۱۰۰ میلی ثانیه را به کمتر از ۰.۲ میلی ثانیه کاهش دهند.
منبع: دیجیاتو
http://digiato.com/article/2018/05/27/%d9%85%d8%ad%d9%82%d9%82%d8%a7%d9%86-mit-%d9%82%d8%a7%db%8c%d9%82%e2%80%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp