آخرین اخبار

خانه / اخبار الکتریک صنعت / مجلس بودجه توانیر و ساتبا را به کمیته امداد میدهد

مجلس بودجه توانیر و ساتبا را به کمیته امداد میدهد

عضای کمیسیون انرژی طرحی را تصویب کردند که وزارت نیرو را مکلف می کند ۱۰ درصد از درامدهای ناشی از افزایش قیمت برق را به کمیته امداد امام خمینی برای پیشبرد طرح بهره مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر در روستا‌ها نماید. این اقدام کمیسیون انرژی در حالی انجام شده است که اولا توانیر مسئول برق رسانی روستایی است و ثانیا ساتبا متولی انرژی های تجدیدپذیر. با این اقدام تنها امید صنعت تجدیدپذیر ایران برای افزایش اعتبارات این حوزه از بین خواهد رفت.

بودجه تجدیدپذیرها و عدم مدیریت درست این منابع از سوی توانیر و ساتبا، ارگان های دیگر را نیز برای ورود به این عرصه وسوسه کرده است تا جائیکه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی نیز دست بکار شده اند تا خود این بودجه را برای توسعه تجدیدپذیرها خرج نمایند.
اینبار کمیته امداد از سرشاخه اقدام به جداسازی بودجه خود کرده و حتی حاضر نشده است که در قالب مشارکت با وزارت نیرو و ساتبا، اقدام به توسعه انرژی های تجدیدپذیر نماید.این مصوبه در صورت تصویب، اندک امید فعالان انرژی های تجدیدپذیر برای افزایش اعتبار این حوزه را بر باد خواهد داد.
ساتبا و وزارت نیرو نسبت به این موضوع واکنشی نشان داده و با شرایط مدیریتی این روزهای صنعت برق به نظر نمی رسد آنها بتوانند جلوی این اقدام مجلس را بگیرند. در صورت تصویب، بقیه ارگان ها و نهادهای دیگر هم در پی سهم خود از سفره صنعت برق خواهند آمد.
به گزارش برق نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، اعضای کمیسیون انرژی طرحی را تصویب کردند که طی آن وزارت نیرو مکلف به انجام اموری در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر شد.

در این رابطه یکی از اعضای کمیسیون به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: روز گذشته در کمیسیون انرژی طرح الحاق تبصره به ماده پنج قانون حمایت از صنعت برق کشور به تصویب رسید. این طرح چندی پیش توسط برخی از اعضای کمیسیون مطرح شده بود.

خادمی در خصوص کلیات این طرح گفت: نمایندگان در صورتی افزایش قیمت برق را مجاز می‌دادند که این افزایش با شیب ملایم و آرام باشد. همچنین دیگر موضوع مطرح شده در این کمیسیون، تخصیص ۲۰ درصد از محل افزایش قیمت برق به کمیته امداد امام خمینی بود.

البته گفتنی است این مبلغی که از محل افزایش قیمت برق به کمیته امداد امام خمینی تخصیص می‌یابد بایست صرف پیشبرد طرح بهره مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر در روستا‌ها شود. در این کمیسیون بر سر موضوعات مطرح شده بحث‌هایی انجام شد که نهایتا با تخصیص رقم ۱۰ درصد از عواید حاصل از افزایش قیمت برق به طرح‌های انرژی تجدیدپذیر موافقت شد.

به گفته این نماینده مجلس مقرر شد که بهای برق در اختیار این وزارت نیرو بوده و این وزارت خانه مکلف به پرداخت ۱۰ درصد از عواید حاصل از افزایش نرخ برق به کمیته امداد شد.

منیع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp