آخرین اخبار

خانه / اخبار فناوری اطلاعات / مایکروسافت آیپد را رایانه‌ای واقعی نمی‌داند

مایکروسافت آیپد را رایانه‌ای واقعی نمی‌داند

مایکروسافت در تبلیغ جدید خود به آیپد طعنه زده و سرفیس را رایانه‌ای واقعی معرفی کرده است.

مایکروسافت عاشق حمله به آیپد در تبلیغات سرفیس است. این شرکت ابتدا در سال ۲۰۱۳ و در زمان تبلت‌های ویندوز ۸، این علاقه را بُروز داد و در سال‌های اخیر، روی آیپد پرو تمرکز کرده‌ است. حتی مک‌ها هم از طعنه‌ی مایکروسافت در تبلیغات در امان نبوده‌اند. وقتی اپل درحال‌پخش تبلیغات جذاب مربوط‌به تعطیلات پایان سال است، تبلیغات رسمی مایکروسافت در همین زمان به Surface و طعنه به iPad اختصاص دارد.

تبلیغ جدید سرفیس اقتباسی موزیکال از «Grandma Got Run Over by a Reindeer» است:

مادربزرگ، بیرون نرو و آیپد نخر. آیپد برای وقتی خوب بود که من شش سالم بود؛ اما الآن دَه‌ساله‌ام. رؤیاهای من بزرگ است و به رایانه‌ای واقعی نیاز دارم.
Microsoft یا همان دختربچه دَه‌ساله در تبلیغ، به‌وضوح به ادعای فعلی Apple درباره‌ی کارایی آیپد پرو به‌عنوان رایانه و رقابت آن با لپ‌تاپ‌ها اشاره می‌کند. اپل ابتدا با طرح سؤال «رایانه چیست؟» در تبلیغ آیپد، این ادعا را مطرح و اخیرا سعی کرده ما را متقاعد کند که تبلت‌ها آینده‌ی رایانه‌ها هستند. رقابت بین تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها هشت سال است که جریان دارد و در این مدت، اپل به‌تدریج آیپد را کامل‌تر و مانند لپ‌تاپ به آن کیبورد و مانند سرفیس به آن قلم استایلوس اضافه کرده‌ است.

رقابت اخیر مایکروسافت و اپل در این زمینه نیز به شدتِ این رقابت افزوده و آینده رایانه‌ها را مبهم‌تر کرده است. اپل آیپدش را به‌عنوان رایانه معرفی می‌کند و مایکروسافت نهایت تلاشش را می‌کند تا خلاف این را ثابت کند. باوجوداین، کاربران امروزی بهتر است دستگاه‌هایشان را باتوجه‌به نیازهای خود تهیه کنند و درگیر بازی‌های تبلیغاتی غول‌‌های دنیای فناوری نشوند.

نظر شما درباره‌ی هجوم تبلیغاتی مایکروسافت به اپل چیست؟ آیپد را جایگزین لپ‌تاپ می‌دانید؟ تبلت‌ها می‌توانند جای لپ‌تاپ‌ها را پر کنند؟
منبع: زومیت

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp