آخرین اخبار

خانه / مقالات / عناصر اساسی فروش آنلاین

عناصر اساسی فروش آنلاین

فروشگاه های آنلاین نقش مهمی در تجارت کسب و کار ایفا می کنند، امروزه با پبشرفته شدن وب سایت ها و امکانات تعداد این فروشگاه ها افزایش یافته است. بنابراین برای اینکه فروشگاهی با کیفیتی بالاتر و بهتر داشته باشید باید نکاتی را رعایت کنید، در این مطلب تعدادی از این موارد را بازگو کردیم که امیدواریم با عمل به آن ها وب سایتی پویاتر ایجاد کنید.

۱٫مزایا

در این مورد مزایای فروش را مدنظر قرار دادیم نه ویژگی های آن را. پس از آنجایی که این مزایا مربوط به مواردی است که مشتری شما در جستجوی آن است، باید همیشه کار خود را با معرفی محصول فروش به مشتریان شروع کنید.

۲٫شرح یا گزارش

این تنها بخش اختیاری است. زیرا بستگی به نوع محصول دارد. به عنوان مثال اگر محصول شما یک کتاب الکترونیکی درباره ی کاهش وزن است، توضیحی درباره ی کاهش وزن خودتان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد، و باعث ایجاد اعتبار و همدلی شود.
اما اگر محصول شما قطعات یدکی کامپیوتر است، بیان شرح یا روایتی پیرامون آن لزومی ندارد و به شما کمکی نمی کند.

۳٫ویژگی ها

حتی اگر بیان ویژگی ها فروشی به همراه ندارد، اما در آخر باید آن را در ارائه فروش در نظر گرفت، بعد از همه این ها مشتری به دنبال این است که دقیقا بابت چه چیزی پول پرداخت می کند، پس به این بخش نیاز است.

۴٫تصدیق نامه ها

مردم اعتقادی به صفحات فروش ندارند، بلکه به افراد دیگر اعتماد دارند، و به همین دلیل است که تصدیق نامه ها(گواهی ها) بسیار مهم اند. در اینجا باید از افراد و مشتریان واقعی استفاده کرد، هرچه توصیف بیشتری از این گواهی ها بدهید، بهتر است. به عنوان مثال: نام دقیق این افراد را که از محصول استفاده کردند را بگویید.

۵٫تضمین برای برگشت پول

به نظر ما بیشتر محصولاتی که به صورت آنلاین فروخته می شوند، باید تضمینی برای برگشت پول به مشتری داشته باشند. زیرا در خرید آنلاین، مشتری امکان بررسی و امتحان کردن محصول را نخواهد داشت،در واقع مانند خرید کفش یا امثال آن نیست. و چون بیشتر محصولات دیجیتالی هستند برگرداندن آن ها هزینه ای در برنخواهد داشت. این کار به خریداران بالقوه احساس امنیت بیشتری می دهد، و نیز باعث رضایت مشتریان می شود.

۶٫پرسش و پاسخ

ممکن است شما علاقه ای نداشته باشید که بخش عمده ای از صفحه ی فروش را به پرسش و پاسخ اختصاص دهید، اما باید حداقل لینکی به صفحه سوالات متداول (FAQ) داشته باشید. این بخش بسیار مفید است زیرا تمام نگرانی ها و شک و تردید مشتریان را از بین خواهد برد.

۷٫دعوت به عمل

این جایی است که شما می بایست مشتری را به خرید تشویق کنید، و می تواند شامل اطلاعاتی پیرامون قیمت و همچنین دکمه هایی بزرگ با عنوان “هم اکنون خرید کنید” یا “اضافه کردن به سبد خرید” باشد. گاهی این دعوت به خرید باید متفاوت باشد، مثلا از مشتری بخواهید که ایمیل خود را وارد کند تا قبل از اینکه خرید اصلی خود را انجام دهد، تعدادی از اجناس رایگان را برای او ارسال کنید.

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp