آخرین اخبار

خانه / اخبار / شکسته شدن رکورد تولید برق بادی و خورشیدی در بریتانیا

شکسته شدن رکورد تولید برق بادی و خورشیدی در بریتانیا

برای اولین بار در بریتانیا، انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی، بیش از انرژی هسته‌ای برق تولید کردند.
در انتهای سال گذشته میلادی، برای اولین بار در ریتانیا مزارع بادی و خورشیدی این کشور برق بیشتری نسبت به نیروگاه‌های برق هسته‌ای تولید کردند.
بر همین اساس و با کاهش مصرف زغال سنگ در بریتانیا، میزان تولید انتشارات این کشور در سال ۲۰۱۷ کاهشی ۳ درصدی را نشان می‌دهد.
در تمامی بریتانیا، انرژی‌های مربوط به منابع کم کربن، یعنی باد، خورشید، بیومس و هسته‌ای، توانسته‌اند ۵۰.۴ درصد برق مورد نیاز این کشور را در سال ۲۰۱۷ تامین کنند. این رقم در سال قبل از آن برابر با ۴۵.۷ درصد بود.
در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ هم وزش باد با سرعت مناسب، نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر جدید و کاهش تولید برق هسته‌ای نشان داد که برق بادی و خورشیدی در حال تبدیل شدن به دومین منبع انرژی بریتانیا هستند.
براساس ارقامی که دپارتمان تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی منتشر کرده است باد و خورشید در این کشور حدود ۱۸.۳۳ تراوات ساعت و انرژی هسته‌ای ۱۶.۶۹ تراوات ساعت برق تولید کرده‌اند.
صلح سبز می‌گوید این ارقام نشان می‌دهد که بریتانیا باید به دنبال نقش مهم خود در استفاده از برق تجدیدپذیر باشد و بیش از این زمان و پول خود را بر سر انرژی هسته‌ای هدر ندهد.
منبع: انرژی امروز
http://www.iranenergy.news/news/renewable-energy/wind/94605

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp