آخرین اخبار

خانه / دسته بندی نشده / روحانی: ۱۲هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار خواهد شد

روحانی: ۱۲هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار خواهد شد

رئیس جمهور هنگام ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان، گفت:در زمینه برق در طول چند سال گذشته قادر بودیم بیش از ۹.۶ هزار مگاوات بر میزان برق تولیدی کشور اضافه کرده و از ۷۰ هزار مگاوات به ۸۰ هزار مگاوات برسیم و در دولت دوازدهم نیز ۱۲ هزار مگاوات به مدار خواهیم آورد.

حسن روحانی، روز سه شنبه هنگام ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان، گفت: از ابتدای بودجه تعدادی از نمایندگان با هم بحث می‌کنند که بحث نان نیست، بحث این‌ها بحث آب است و آب به عنوان یک مسأله مهم در کشور مطرح است و دولت در این راستا وظیفه دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: وزارت نیرو و کارگروه سه نفره متشکل از وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست، موظفند مشکل آب را حل کنند؛ در اینجا به نمایندگان مجلس قول می‌دهم که شورای عالی آب را هم در باقیمانده سال و سال آینده بیشتر تشکیل دهیم.

رئیس جمهور افزود: راجع به رود کارون اقدامات بسیار مهمی انجام دادیم و از وزارت نیرو می‌خواهم لیست آن را منتشر کند که چه مقدار جلوی آلودگی‌ها را گرفتیم و خواهیم گرفت؛ کارون تنها نقش حیاتی برای مردم خوزستان ندارد. کارون رودخانه حیات ملی است و ما را به خلیج فارس متصل می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آب به عنوان یک مسأله مهم و اساسی برای ما مطرح است؛ بنابراین این مشکل را باید حل کنیم و این مشکل را حل می‌کنیم، گفت: بودجه در اختیار شما است. به هر حال در بودجه اقداماتی که باید انجام بدهید، را تلاش کنید و انجام دهید و ما نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

روحانی تصریح کرد: بنابراین برای اینکه بتوانیم از معضل عبور کنیم، دولت باید همه توان خودش را بکار بگیرد و در کنار دولت، مجلس نیز باید همه توان خود را بکار بگیرد و باید از توانمندی خودمان برای شرایط بهتر سال آینده استفاده کنیم.

روحانی افزود: وزارت نیرو تصمیم دارد نرخ خاصی را برای ۲، ۳ ماه مصرف آب در نظر بگیرد که در دولت بحث می‌شود و این هم برای صرفه‌جویی و تعادل در مصرف آب است.

وی افزود: کشوری هستیم که توانست در شرایط بسیار سخت آب و هوایی توانستیم از مسأله تامین آب آشامیدنی مردم در سال ۹۷ با مشکلات آب و هوایی عبور کنیم و همچنین در زمینه برق در طول چند سال گذشته قادر بودیم بیش از ۹.۶ هزار مگاوات بر میزان برق تولیدی کشور اضافه کرده و از ۷۰ هزار مگاوات به ۸۰ هزار مگاوات برسیم و در دولت دوازدهم نیز ۱۲ هزار مگاوات به مدار خواهیم آورد.

منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp