آخرین اخبار

خانه / اخبار / روحانی با ثابت ماندن تعرفه برق کم مصرفان مخالف است

روحانی با ثابت ماندن تعرفه برق کم مصرفان مخالف است

به گفته یک مسئول دولتی، رئیس جمهور با طرح وزارت نیرو مبنی بر افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف و ثابت ماندن نرخ برق برای مشترکین کم مصرف مخالفت کرده است.
یک مسئول آگاه دولتی در گفتگو در خصوص طرح وزارت نیرو برای اصلاح تعرفه برق گفت: وزارت نیرو بنا دارد به منظور رعایت عدالت و حذف یارانه پنهان، به جای اینکه تعرفه برق را برای همه مردم به صورت یکسان افزایش دهد، نرخ برق مشترکین پرمصرف که همان پردرآمد‌ها هستند را بیشتر افزایش دهد و در مقابل، قیمت برق مشترکین کم مصرف را ثابت نگه دارد یا مقدار کمی نسبت به حالت معمول افزایش دهد.

وی افزود: با این وجود، رئیس جمهور با این اقدام مخالفت کرده است و می‌خواهد مانند سنوات گذشته، نرخ برق را به صورت یکسان برای همه مشترکین افزایش دهد.

این مسئول آگاه دولتی اضافه کرد: این مخالفت به معنای توسعه بی عدالتی است و به اقشار کم مصرف که همان کم درآمد‌ها هستند فشار وارد می‌کند.

وی در پایان گفت: در شرایطی که وزارت نیرو، مجلس شورای اسلامی و کارشناسان با این موضوع موافق هستند، رئیس جمهور نباید با دغدغه‌های پوپولیستی و برای اینکه ثروتمندان و پرمصرف‌ها مخالفت نکنند، جلوی این اقدام را بگیرد.

منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp