آخرین اخبار

خانه / اخبار فناوری اطلاعات / ربات زیر دریایی با قابلیت کشف و رصد کشتی های قاچاق

ربات زیر دریایی با قابلیت کشف و رصد کشتی های قاچاق

اشتباه نکنید؛ تصویر بالا یک توپ از شکل افتاده و خراب بولینگ نیست، بلکه در اصل یک ابزار بسیار حرفه ای است. یک ربات زیردریایی که توسط دو تن از محققان MIT ساخته شده تا در زیر دریا و نزدیک بنادر قرار بگیرد تا مخفیانه کشتی ها را تحت نظر خود داشته باشد. بدین ترتیب جلوی حرکت قاچاقچیان و خلافکاران را بدین طریق گرفته شود.

این دستگاه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد، نه فقط به این دلیل که کوچک است، بلکه ربات دایره ای شکل حین حرکت در زیر آب هیچ حبابی از خود خارج نمی کند و بدین ترتیب کاملا مخفیانه کار خود را انجام می دهد. همچنین سیستم نیروی محرکه آن به شکلی طراحی شده که بدون هیچ مشکلی در میان انبوهی از جلبک ها هم می تواند حرکت کند. از طرفی نیمه دیگر این ربات کوچک، کاملا ضد آب است و مدارها، باتری، آنتن و دیگر قطعات الکترونیکی در آنجا قرار دارند.

سازندگان ربات زیر دریایی، سامپریتی باتچاریا، دانشجوی فارغ التحصیل و مهندس شرکت فورد، هری آسادا هستند که در کنفرانس ربات ها و سیستم های هوشمند سال ۲۰۱۴ محصول خود را معرفی کرده است. باتچاریا گفته که آنها در حال تلاش هستند که این محصول را با قیمتی در حدود ۶۰۰ دلار به فروش برسانند و بدین ترتیب سیستم نظارت بر ناوگان در بندرگاه ها را به طور کلی تغییر دهند.

در حال حاضر نمونه اولیه این ربات به وسیله فن آوری پرینتر ۳ بعدی ساخته شده اما برای تولید انبوه نیازمند صرف هزینه کمتر به همراه ایجاد قابلیت شارژ بی سیم، افزایش طول عمر باتری و همچنین امکان انجام اسکن از راه دور کشتی ها بدون نیاز به لمس بدنه آنها است.

 

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp