آخرین اخبار

خانه / مقالات / دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو
دیزل ژنراتور ولوو ترکیبی از یک موتور و یک ژنراتور الکتریکی است. از دیزل ژنراتورها برای زمان‌هایی که دسترسی به شبکه برق نداریم یا شبکه برق قطع شده است؛ استفاده می‌کنیم. برای کاهش صدای تولیدی دیزل ژنراتور ولوو می‌توان آن را در یک اتاقک که در اصطلاح به آن «کانوپی سایلنت» گفته می‌شود؛ قرار می‌دهند.

تا چه میزان از دیزل ژنراتور ولوو و مشخصات فنی آنها آشنایی دارید؟
دیزل ژنراتور ولوو ترکیبی از یک موتور و یک ژنراتور الکتریکی است. از دیزل ژنراتورها برای زمان‌هایی که دسترسی به شبکه برق نداریم یا شبکه برق قطع شده است؛ استفاده می‌کنیم. برای کاهش صدای تولیدی دیزل ژنراتور ولوو می‌توان آن را در یک اتاقک که در اصطلاح به آن «کانوپی سایلنت» گفته می‌شود؛ قرار می‌دهند. از یک تا ۲۰ کیلوولت آمپر از آنها وجود دارد. از آنها برای مصارف خانگی تا صنعتی و حتی کشتی‌ها استفاده می‌کنند.

مشخصات فنی برخی از انواع موتورهای دیزل ژنراتور ولوو
۱-دیزل ژنراتور ولوو مدل TAD530GE: قدرت موتور این مدل در حالت آماده به کار ۱۱۳/۸۳ (kWm/hp) است. دور موتور آن ۱۵۰۰ دور در دقیقه است. آرایش قرارگیری سیلندر و آرایش قرارگیری کمپرسور در این موتور به ترتیب ۴ خطی تکی و ۱۸:۱ است. نوع پروانه این موتور مکانیکی است. این موتور دارای سیستم تنفس توربو CAC است. انژکتور آن به صورت مستقیم و خنک کنندگی آن با آب خنک است. سیستم الکتریکی این موتور ۱۲ (VDC) است. گنجایش Lub-Oil، گنجایش خنک کننده موتور و گنجایش مخزن سوخت به ترتیب ۱۳، ۱۹٫۷ و ۲۰۰ لیتر است. حداکثر دمای اگزوز این موتور ۵۲۷ درجه سانتی گراد است. میزان جریان هوای خنک کننده آن ۱۲۰ متر مکعب بر دقیقه است. مصرف سوخت ۵۰%، مصرف سوخت ۷۵% و مصرف سوخت ۱۰۰% این موتور به ترتیب ۱۰، ۱۵ و ۱۹ لیتر بر ساعت است.

۲-دیزل ژنراتور ولوو مدل TAD531GE: قدرت موتور این مدل در حالت آماده به کار ۱۳۳/۹۸ (kWm/hp) است. دور موتور آن ۱۵۰۰ دور در دقیقه است. آرایش قرارگیری سیلندر و آرایش قرارگیری کمپرسور در این موتور به ترتیب ۴ خطی تکی و ۱۸:۱ است. نوع پروانه این موتور مکانیکی است. این موتور دارای سیستم تنفس توربو CAC است. انژکتور آن به صورت مستقیم و خنک کنندگی آن با آب خنک است. سیستم الکتریکی این موتور ۱۲ (VDC) است. گنجایش Lub-Oil، گنجایش خنک کننده موتور و گنجایش مخزن سوخت به ترتیب ۱۳، ۱۹٫۷ و ۲۰۰ لیتر است. حداکثر دمای اگزوز این موتور ۵۵۷ درجه سانتی گراد است. میزان جریان هوای خنک کننده آن ۱۲۰ متر مکعب بر دقیقه است. مصرف سوخت ۵۰%، مصرف سوخت ۷۵% و مصرف سوخت ۱۰۰% این موتور به ترتیب ۱۲، ۱۷ و ۲۳ لیتر بر ساعت است.

۳-دیزل ژنراتور ولوو مدل TAD532GE: قدرت موتور این مدل در حالت آماده به کار ۱۷۰/۱۲۵ (kWm/hp) است. دور موتور آن ۱۵۰۰ دور در دقیقه است. آرایش قرارگیری سیلندر و آرایش قرارگیری کمپرسور در این موتور به ترتیب ۴ خطی تکی و ۱۷٫۵:۱ است. نوع پروانه این موتور مکانیکی است. این موتور دارای سیستم تنفس توربو CAC است. انژکتور آن به صورت مستقیم و خنک کنندگی آن با آب خنک است. سیستم الکتریکی این موتور ۱۲ (VDC) است. گنجایش Lub-Oil، گنجایش خنک کننده موتور و گنجایش مخزن سوخت به ترتیب ۱۳، ۱۹٫۷ و ۲۴۷ لیتر است. حداکثر دمای اگزوز این موتور ۵۳۲ درجه سانتی گراد است. میزان جریان هوای خنک کننده آن ۱۶۹٫۳۶ متر مکعب بر دقیقه است. مصرف سوخت ۵۰%، مصرف سوخت ۷۵% و مصرف سوخت ۱۰۰% این موتور به ترتیب ۱۴، ۲۱ و ۲۹ لیتر بر ساعت است.

۴-دیزل ژنراتور ولوو مدل TAD731GE: قدرت موتور این مدل در حالت آماده به کار ۲۰۱/۱۴۸ (kWm/hp) است. دور موتور آن ۱۵۰۰ دور در دقیقه است. آرایش قرارگیری سیلندر و آرایش قرارگیری کمپرسور در این موتور به ترتیب ۶ خطی تکی و ۱۸:۱ است. نوع پروانه این موتور مکانیکی است. این موتور دارای سیستم تنفس توربو CAC است. انژکتور آن به صورت مستقیم و خنک کنندگی آن با آب خنک است. سیستم الکتریکی این موتور ۱۲ (VDC) است. گنجایش Lub-Oil، گنجایش خنک کننده موتور و گنجایش مخزن سوخت به ترتیب ۲۰، ۲۳٫۸ و ۳۶۸ لیتر است. حداکثر دمای اگزوز این موتور ۱۸۱۲ درجه سانتی گراد است. میزان جریان هوای خنک کننده آن ۲۲۰٫۴۶ متر مکعب بر دقیقه است. مصرف سوخت ۵۰%، مصرف سوخت ۷۵% و مصرف سوخت ۱۰۰% این موتور به ترتیب ۱۸، ۲۶ و ۳۴ لیتر بر ساعت است.

۵-دیزل ژنراتور ولوو مدل TAD732GE: قدرت موتور این مدل در حالت آماده به کار ۲۴۳/۱۷۹ (kWm/hp) است. دور موتور آن ۱۵۰۰ دور در دقیقه است. آرایش قرارگیری سیلندر و آرایش قرارگیری کمپرسور در این موتور به ترتیب ۶ خطی تکی و ۱۸:۱ است. نوع پروانه این موتور مکانیکی است. این موتور دارای سیستم تنفس توربو CAC است. انژکتور آن به صورت مستقیم و خنک کنندگی آن با آب خنک است. سیستم الکتریکی این موتور ۲۴ (VDC) است. گنجایش Lub-Oil، گنجایش خنک کننده موتور و گنجایش مخزن سوخت به ترتیب ۳۴، ۳۷٫۲ و ۳۶۸ لیتر است. حداکثر دمای اگزوز این موتور ۵۴۲ درجه سانتی گراد است. میزان جریان هوای خنک کننده آن ۲۵۶٫۲۳ متر مکعب بر دقیقه است. مصرف سوخت ۵۰%، مصرف سوخت ۷۵% و مصرف سوخت ۱۰۰% این موتور به ترتیب ۲۱، ۳۱ و ۴۱ لیتر بر ساعت است.

 

 

منبع : دیزل نیرو

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp