آخرین اخبار

خانه / مقالات / دارپا برای توسعه حشره های رباتیک المپیک برگذار می کند

دارپا برای توسعه حشره های رباتیک المپیک برگذار می کند

«دارپا» یا «آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی» آمریکا که زیر نظر وزارت دفاع این کشور اداره می شود، تا به حال برای توسعه‌ی تکنولوژی‌های نظامی تلاش‌های بسیار زیادی انجام داده است؛ از توسعه‌ی نرم افزار امنیتی خودمختار تا طراحیسیستمی برای کنترل ماشین از طریق ذهن.

با این وجود دارپا به تازگی اعلام کرده که به دنبال توسعه‌ی روبات های همه کاره بسیار کوچکی است که بتوان از آنها در ماموریت هایی با ریسک بسیار بالا بهره گرفت. به همین منظور این موسسه قصد دارد المپیکی برای رقابت این حشره‌ های رباتیک برگزار کند.

 

گزارش شده دارپا با در پیش گرفتن برنامه SHRIMP قصد دارد بهترین حشره‌ های رباتیک را توسعه دهد و از آنها در محیط‌هایی که ربات‌های بزرگتر کارایی بالایی ندارند، بهره بگیرد.

به همین منظور این موسسه تحقیقاتی چالشی ترتیب داده و از تیم‌های مختلف دعوت می‌کند که حشره‌ های رباتیک خود را به نمایش بگذارند.

 

 

بدین ترتیب تمام ربات‌هایی که وزنی کمتر از یک گرم دارند و فضایی کوچکتر از یک سانتی متر مکعب اشغال می‌کنند، در مسابقاتی شبیه به المپیک شرکت داده خواهند شد تا بهترین مدل در میان آنها مشخص شود.

گفته شده این ربات‌ها در زمینه‌های مختلفی نظیر سنگ نوردی، پرش از روی مانع، صعود عمودی، وزنه برداری و … سنجیده خواهند شد.

 

«رونالد پولکاویچ» مدیر عملیاتی دارپا درباره‌ی این المپیک رباتی می‌گوید:

«در واقع این برنامه به دنبال نوآوری‌های شرکت‌ها در زمینه‌ی تولید حشره‌ های رباتیک است تا مشخص شود تیم‌های مختلف از چه مواد اولیه، مکانیزم و سیستم‌های قدرتی استفاده می‌کنند. این مسئله بهترین روش برای تولید این ربات‌ها را تعیین خواهد کرد.»

او ضمن اعلام این مطلب که ۳۲ میلیون دلار بودجه برای کل برنامه‌ی SHRIMP در نظر گرفته شده، اعلام نمود دارپا امیدوار است از این ربات‌های بسیار کوچک برای ماموریت‌های امداد و نجات، جلوگیری از وقوع انفجار بمب‌های مخفی شده در محل‌هایی بدون دسترسی و بررسی محیط‌هایی پرخطر استفاده کند.

 

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp