آخرین اخبار

خانه / اخبار / خانه های کوچک خودکفا

خانه های کوچک خودکفا

این خانه‌های کاملا مستقل که تمام انرژی خود را از نور خورشید و باد تامین می‌کنند، شاید در نوع خود جزو اولین‌ها باشند.

به خاطر اندازه‌ی کوچکشان می‌توانند هر جایی بر روی کره زمین نصب شوند و هر وقت به تغییر منظره نیاز داشتید به راحتی به مکان جدیدی منتقل گردند. هر چیزی که فکرش را بکنید در خود دارند: طراحی کارآمد، سامانه‌ی گرمایش کم‌مصرف، برنامه مدیریت منابع انرژی دوگانه خورشیدی و بادی و باتری‌های عظیم برای ذخیره‌ی انرژی اضافی به هنگام پیش آمدن موارد اضطراری یا اتمام انرژی. تمام اینها توسط یک سامانه‌ی مرکزی هوشمند مدیریت می‌شوند.

همچنین شکل کروی این Ecocapsule ها به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تا از هدر رفت گرما جلوگیری کرده و بیشترین میزان آب باران را ذخیره کند. فیلترهای آب داخل خانه می‌توانند تا ۹۹٫۹۹۹٪ کار پاکسازی باکتری‌ها را انجام دهند و تمام منابع آب طبیعی را مناسب نوشیدن کنند.

گرچه اندازه‌ی کوچکی دارند اما به راحتی می‌توانند میزبان دو انسان بالغ باشند. یک آشپزخانه کوچک با آب لوله‌کشی، توالت فرنگی و آب داغ برای حمام از جمله تجملات این خانه‌های کوچک در دل بیابان هستند!

 

این کپسول‌های سازگار با محیط زیست نه تنها برای اقامت کلبه‌ای، پاتوقی برای اسکی‌بازان یا یک هتل آنی مناسب هستند بلکه منبع= تکنامه. به قابلیت ذخیره انرژی‌شان می‌توانند یک نیروگاه کوچک انرژی یا ایستگاهی برای شارژ وسایل الکترونیکی شما باشند.

طراحان: ایگور زاچک، سونا فولووآ، توماس زاچک

 

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp