آخرین اخبار

خانه / اخبار الکتریک صنعت / حقی فام: توزیع برقب کشور نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد

حقی فام: توزیع برقب کشور نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه صنعت توزیع برق نیازمند برنامه ریزی در سه سطح است گفت: صنعت برق توزیع کشور باید در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه ریزی دقیق و مدون داشته باشد.
محمودرضا حقی فام در هفتمین همایش منطقه‌ای سیرد با اشاره به اینکه صنعت توزیع برق نیازمند برنامه ریزی در سه سطح است افزود: صنعت برق توزیع کشور باید در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه ریزی دقیق و مدون داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی وسیع موجود در کشور حرکت صنعت برق به سمت مقاوم سازی شبکه برق برای مقابله ضرورت دارد

وی با بیان اینکه روند تحولات صنعت برق به سمت ارتباط با دانشگاه‌ها پیش می‌رود گفت: در گذشته این نگاه بر عکس شرایط فعلی بود.

حقی فام ادامه داد: انعطاف پذیری و کاهش آلاینده‌ها از مفاهیم مهم مطرح در جهان است که ما نیز در این خصوص نیازمند هدفگذاری هستیم.

سخنگوی صنعت برق در خصوص توجه به اطلاعات و داده‌های صنعت برق گفت:در بخش توزیع اطلاعات زیادی ایجاد شده، اما این سوال مطرح است که ما چقدر توانسته ایم این داده‌ها را تبدیل به دانش کنیم.

وی افزود: ما معتقد هستیم ابزار‌های مورد نیاز برای صنعت برق به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و فرهنگی ما باید علاوه بر بین المللی بودن بومی باشد.

حقی فام با اشاره به ضرورت ایجاد ارتباط دو سویه بین بهره بردار و مشترکین، گفت:ما نیازمند ارائه خدمات متنوع به مشترکین هستیم همچنین توجه به امنیت سایبری هم از بحث‌های مهم دیگر صنعت برق است، زیرا در حال حاضر نفوذ کشور‌های متخاصم به شبکه‌های کشور از جمله شبکه توزیع برق یکی از مشکلات مهم فعلی است.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp