آخرین اخبار

خانه / اخبار / تولید برق “آیکیا” بیشتر از مصرفش خواهد شد

تولید برق “آیکیا” بیشتر از مصرفش خواهد شد

شرکت “آیکیا”(IKEA) تا پایان سال جاری بیشتر از آن چیزی که مصرف می‌کند، انرژی تولید خواهد کرد.

به نقل از انگجت، بسیاری از شرکت‌ها در حال سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر هستند، اما چند شرکت می‌توانند ادعا کنند که بیش از آنچه نیاز دارند، تولید می‌کنند؟ شرکت آیکیا در حال نزدیک شدن به این ادعاست.

این شرکت عنوان کرد که تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ انرژی تجدید پذیر بیشتری نسبت به انرژی مورد استفاده در فروشگاه‌های خود تولید خواهد کرد.

آیکیا(IKEA) شرکت سوئدی و چندملیتی است که در زمینه فروش تخت‌خواب، میز و سایر لوازم اصلی و فرعی منزل فعالیت می‌کند.

شرکت آیکیا در سال ۱۹۴۳ توسط “اینگوار کمپراد” در سوئد بنیان نهاده شد. نام شرکت از کنار هم گذاشتن حروف ابتدایی چهار کلمه نام، نام خانوادگی، نام مزرعه‌ای که او در آن بزرگ شد و نام ناحیه محل اقامت او در سوئد تشکیل شده است.

دفتر مرکزی شرکت آیکیا در کشور هلند، قرار دارد. اولین فروشگاه آیکیا در سال ۱۹۵۸ در سوئد گشایش یافت. همچنین اولین فروشگاه‌های آیکیا در خارج از سوئد به‌ ترتیب در سال ۱۹۶۳ در نروژ و در سال ۱۹۶۹ در دانمارک آغاز به‌ کار کردند.

این فروشگاه زنجیره‌ای لوازم خانگی اعلام کرد که طی یک دهه گذشته حدود ۲.۸ میلیارد دلار در انرژی خورشیدی و بادی سرمایه‌گذاری کرده است و به رویترز گفت که قصد دارد بودجه خود را برای فناوری تجدیدپذیر افزایش دهد.

این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ پنل‌های خورشیدی خانگی را در فروشگاه‌های سراسری خود عرضه کند. در نهایت نیز قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به تراز مثبت اقلیمی برسد، یعنی میزان انتشار آلاینده‌ها را به درصد منفی برساند.

زمان‌بندی این شرکت اتفاقی نیست، چرا که مانند گوگل، آمازون و سایر شرکت‌ها، از همایش جهانی برخورد با تغییر اقلیم و همایش کنگره اقلیم سازمان ملل برای پیمودن این مسیر استفاده می‌کند.

این یک عمل فداکارانه نیست. زیرا این اقدام می‌تواند اعتبار شرکت‌ها را در نگاه عموم افزایش دهد و در نهایت از نظر فروش به نفع آنها می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاری در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر نه یک خرج، بلکه یک درآمد بلند مدت است.

شرکت‌های دیگر نیز باید به زودی به این کمپین بپیوندند، وگرنه مشخص نیست که چه جایگاهی در نگاه عموم خواهند داشت و این تعلل چقدر آنها را از رقابت عقب خواهد انداخت.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp