آخرین اخبار

خانه / مقالات / تولید انرژی برای تمام جهان در صحرای بزرگ آفریقا

تولید انرژی برای تمام جهان در صحرای بزرگ آفریقا

محققان به دنبال راهی هستند تا انرژی مورد نیاز جهان را از صحرای بزرگ آفریقا تهیه کنند. این صحرا که بزرگترین بیابان آفریقا است و جزو خشک ترین مناطق جهان است، به دلیل کمبود بارش و دمای بالای هوا غیر قابل سکونت است.

برای تولید برق روش های گوناگونی وجود دارد، راکتورهای اتمی، توربین های آبی، بادی، نیروگاه خورشیدی و نیروگاه های مغناطیسی همگی روش هایی برای تولید انرژی الکتریسته هستند. اما تولید انرژی پاک تنها به چند روش محدود می شود.

برای تولید انرژی پاک بهترین راهکار استفاده از انرژی باد و خورشید است. محققان در مطالعه ای قصد دارند از باد و خورشید در صحرای بزرگ آفریقا انرژی تهیه کنند. و انرژی مورد نیاز تمام جهان را تامین کنند. گفته میشود با عملی شدن پژوهش پیش رو دیگر نیازی به تولید انرژی به روش های زیست محیط تخریبگر نیست و توسط توربین های بادی و خورشیدی که در این بیابان نصب خواهند شد انرژی پاک تولید و به تمام جهان ارسال می شود.

دانشمندان امیدوارند با عملی شدن این پژوهش دمای هوا کاهش یابد و بر میزان بارندگی افزوده گردد. همچنین پوشش گیاهی آفریقا نیز رشد چشمگیری داشته باشد.

صحرای بزرگ آفریقا در مکان مناسبی برای صدور انرژی به سه قاره واقع شده؛ این بیابان در شمال قاره آفریقا و نزدیکی به اروپا و خاورمیانه است و این مناطق جزو کشورهای پر مصرف انرژی هستند. به این ترتیب تا حد زیادی از تولید انرژی ناپاک کاسته خواهد شد.

به گفته یان لی نویسنده اصلی این مطالعه و همکارانش، در سال ۲۰۱۷، انرژی مصرفی جهان تنها ۱۸ تراوات بوده است، بنابراین این بدیهی است که انرژی قابل تولید در صحرای بزرگ آفریقا در حال حاضر برای نیاز سراسر جهان کافی است.

با تولید انرژی پاک از مزارع بادی و خورشیدی دیگر نیازی به سوزاندن سوخت های فسیلی و انتشار گازهای گلخانه ای نیست.

 

منبع : اینفو

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp