آخرین اخبار

خانه / مقالات / تفاوت PLC با کامپیوترصنعتی

تفاوت PLC با کامپیوترصنعتی

استفاده از کامپیوترصنعتی مستلزم آموزش های طولانی ،صرف وقت وهزینه های بسیار میباشد. چناچه کنترل فرآیندی مورد نظر باشد استفاده ازکامپیوترصنعتی به مراتب پیچیده تر و دراغلب موارد عملا ناممکن می شود.

علاوه برآن برای انطباق کامپیوترصنعتی با فرآیند موردنظر ،طراحی ،ساخت و یا لااقل بررسی وخرید تجهیزات خاص برای انطباق ،کاری طاقت فرسا میباشد.

بسیاری از صنعتگران نیاز به کارگیری سیستم اتوماتیک را عملا احساس نموده و دریافته اند که تولید بدون به کارگیری اتوماسیون ، اقتصادی نیست .ازطرف دیگر ،صنعتگران آموزش های مبسوط به این شاخه از صنعت را درمحدوده وظایق خود نمی دانند.

PLC وسیله ای میباشدکه درست به همین دلایل ساخته شده و اتوماسیون را با کمترین هزینه و به بهترین شکل ممکن دراختیار قرار می دهد . استفاده ازPLC بسیار ساده بوده ،نیاز به آموزش های مفصل ، طولانی وپرهزینه ندارد.

از آنجایی که این وسیله به منظور پاسخگویی به کاربردهای صنعتی طراحی شده است ، تمامی مسائل مربوط به آن حل شده ، هیچ مشکلی در راه استفاده ازآن وجود ندارد .

طراحان خطوط تولید با بهره گیری از این وسیله ی قابل انعطاف به سرعت می توانند نیازمندیهای مصرف کنندگان خود را تامین ودراسرع وقت تواناییهای خود را با نیازمندیهای بازار هماهنگ نمایند .

گرچه از عرضه ی PLC توسط سازندگان مختلف چند ده سالی می گذرد و درماشیت آلات و خطوط خریداری شده از خارج به وفور مشاهده میشود . استفاده از این وسیله ی قابل انعطاف توسط طراحان داخلی کمتربه چشم می خورد.

عواملی که موجب تاخیر در بهره برداری از PLC توسط طراحان داخلی گردیده است عبارتند از:

  1. هزینه بالای تجهیزات خارجی .
  2. عدم دسترسی به اطلاعات سیستم ها .
  3. عدم پشتیبانی موثز سازندگان از تجهیزات فروخته شده ی خود .
  4. ارتباط مشکل با منابع تامین کننده ی خارجی.
  5. هزینه بالای آموزش درخارج ازکشور.

 

 

منبع : simatec

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp