آخرین اخبار

خانه / اخبار / تاپ ۱۰: با قابل اطمینان‌ترین کمپانی های جهان آشنا شوید

تاپ ۱۰: با قابل اطمینان‌ترین کمپانی های جهان آشنا شوید

برند ساعت‌های شیک رولکس، طبق آمار سالیانه‌ی Reputation Institue قابل اطمینان‌ترین و مشهور‌ترین کمپانی سال شده است. این موسسه کمپانی‌ها را بر اساس درک عموم مردم از موفقیت آن‌ها در چند زمینه‌ی: محصولات، خدمات، نوآوری، مدیریت، عملکرد و نظارت رتبه بندی می‌کند. این ساعت سازی سوئیسی در لیست آمریکای شمالی و آسیا اول بود، کمپانی لگو در اروپا و خاورمیانه اول بود و کمپانی گوگل هم در آمریکای لاتین. برای گردآوری این رتبه بندی‌ها، این موسسه، بیش از ۲۴۰ هزار رتبه بندی را از ۱۵ کشور گلچین کرده است.
۱۰. آدیداس_امتیاز:۷۷/۳

سال ۲۰۱۶، سال خوبی برای این کمپانی لباس ورزشی آلمانی بود که توانست برایش بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد خالص بهمراه داشته باشد. این سال، اولین سال از طرح استراتژیک سال ۲۰۲۰ بود که توسط مدیر عامل این کمپانی Kasper Rorsted تعیین شده است، کسی که خواهان افزایش فروش اینترنتی کمپانی، افزایش راندمان و تمرکز بر فرهنگ کمپانی است. آدیداس همچنین برای تقویت آگاهی از برندش با سلبریتی‌هایی همچون Kanye West , Pharrell ,Rita Ora همکاری می‌کند.
۹. رولز رویس-امتیاز:۷۷/۷

این کمپانی برای یک سری هواپیماهای تجاری موتور تولید می‌کند و خیلی هم مشتاق کار بر روی تکنولوژی‌های جدید است.
۸. اینتل-امتیاز:۷۷/۷

اینتل در صنعت تکنولوژی به این دلیل که تولید کننده‌ی پیشتاز چیپ‌های رایانه ای بوده، بسیار شناخته شده است. این کمپانی قرار است که بیشتر هم در زمینه‌ی اینترنت، مخصوصا اینترنت ۵جی سرمایه گذاری کند. این کمپانی در سال ۲۰۱۷ کمپانی ماشین‌های خودکارMobileye را به قیمت ۱۵/۳ میلیارد دلار خریداری کرد.
۷. سونی-امتیاز: ۷۷/۷

سونی با موفقیت از شر برند کامپیوتری VAIO خود خلاص شده تا بتواند روی محصولات موفق‌تر تمرکز کند. این کمپانی در سال ۲۰۱۶ هدست‌های واقعیت مجازی گیمینگ خود را وارد بازار کرد که خیلی زود هم ۵۰ درصد از آن را صاحب شد. این کمپانی برای یک سری از اسمارت فون‌های نامی مثل آیفون ۷ و گلکسی ۷ هم سنسور دوربین می‌سازد.
۶. بوش-امتیاز۷۸/۱

این کمپانی مهندسی و الکترونیک آلمانی، از سال ۲۰۱۶ برای محکم کردن جای پای خود در نرم افزار و اینترنت اشیاء استفاده کرد. این کمپانی در همان سال گفت که قرار است سیستم محاسبات ابری خودش را در رقابت با آمازون و گوگل بسازد.
۵. گوگل-امتیاز:۷۸/۲

رتبه‌ی گوگل بالاست، اما از سال ۲۰۱۵ که در رتبه‌ی سوم قرار داشته پایین‌تر است. ۲۰۱۶ سالی بود که این کمپانی خبر از خط گوشی پیکسل خود داد.
۴. کنون-امتیاز:۷۸/۳

این کمپانی در سال ۲۰۱۶ حدود ۴ هزار امتیازنامه دریافت کرد که از این لحاظ پس از آی بی ام و سامسونگ در رتبه‌ی سوم قرار گرفت.
۳. والت دیزنی_امتیاز:۷۹/۲

این کمپانی که به سری‌ها و انیمیشن‌های معروفی که تولید می‌کند مشهور است در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل یک پله نزول داشته اما باز هم جزو ۳ کمپانی برتر لیست است. در همان سال این کمپانی اعلام کرد که قراردادش با مدیر عامل آن یعنی Bob Iger را تا سال ۲۰۱۹ تمدید کرده است.
۲. لگو-امتیاز:۷۹/۵

این کمپانی نسبت به سال قبل چند پله صعود داشته و از رتبه‌ی ششم به دوم نائل شده است. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ درآمد این کمپانی بیش از ۲ برابر شده و فروش آن در سال ۲۰۱۶ افزایش ۶ درصدی داشته است.
۱. رولکس-امتیاز:۷۸/۴

این برند ساعت سازی به دلیل اعتبار محصولاتش باید هم که در رتبه‌ی اول این لیست قرار بگیرد چرا که از لحاظ موارد ذکر شده در ابتدای مطلب، این شرکت در همه‌ی آنها اول شده است. این کمپانی ساعت‌های لوکس، در سال ۱۹۰۵ در لندن افتتاح شد و در پایان جنگ جهانی اول به سوئیس نقل مکان کرد.
این مطلب طبق آمار سال ۲۰۱۶ تهیه شده، اما آمار سال ۲۰۱۷ هم به ترتیب همین لیست بوده و تفاوت تنها در امتیازات است، اما اختلاف همچنان به گونه‌ای است که این ترتیب حفظ شده. اگر جویای رتبه‌ی دیگر کمپانی‌های معروف در این لیست برای سال ۲۰۱۷ باشید، می‌توانیم بگوییم که مایکروسافت در رتبه‌ی ۱۱، نایک در رتبه‌ی ۱۵، آمازون در رتبه‌ی ۱۸، آی بی ام در رتبه‌ی ۱۹، اپل در رتبه‌ی ۲۰ و اچ پی در رتبه‌ی ۳۶ قرار دارند.
منبع: دیجی رو

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp