آخرین اخبار

خانه / دسته بندی نشده / برای شروع کسب و کار کوچک چه باید کرد؟

برای شروع کسب و کار کوچک چه باید کرد؟

یک کسب وکار موفق همیشه با یک ایده آغاز می شود. با عبور از مانع اولیه، موارد دیگری را بر سر راه خود خواهید داشت. وقتی که ایده یی خود را به کسب وکار تبدیل می کنید ممکن است کمی احساس ترس کنید. همانند بسیاری از اهداف بزرگ میبایست هدف خود را به هدف های کوچک تر تقسیم کنید تا موفق شوید.

در این جا چند قدم را بیان کرده ایم که به شما کمک خواهد کرد تا کسب وکار خود را ایجاد و اجرا کنید.

نوشتن یک برنامه ی ساده ی کسب وکار

کلید شروع کسب وکار کوچک موفق، صرفه جویی در هزینه ها و ساده کردن چیزهاست. منظور از هزینه تنها هزینه های مالی و پولی نیست، بلکه شامل همه ی هزینه های معنوی دیگر نیز می شود. حتی اگر قصد دارید برای جبران هزینه های موجود درخواست دهید، ابتدا باید قبل از ریسک کردن و هزینه ی زمان و پول، ایده هایتان را تست کنید.

برای ایجاد یک طرح ساده تجاری، باید موارد زیر را انجام دهید:

دیدگاه خود را تعریف کنید _ نتیجه ی کسب وکارتان چیست؟

ماموریت خود را تعریف کنید_ توضیح دهید که چرا شرکت شما وجود دارد؟

اهدافتان را تعریف کنید _ اهدافتان چیست؟

استراتژی های اساسی خود را شرح دهید_چطور میخواهید به اهدافتان برسید؟

یک برنامه ی عملی بنویسید_ اقدامات و وظایف لازم برای رسیدن به اهداف چیست؟

تصمیم گیری در مورد بودجه

شما باید بودجه ای داشته باشید تا بدانید چقدر از هزینه ها را مصرف می کنید. آیا خودتان هزینه ی کسب وکار را می پردازید؟ باید واقع بین باشید و سپس بودجه تان را پیش بینی کنید. باید مبلغی را که به طور ماهانه مصرف می کنید را پیش بینی کنید. دانستن این میزان به شما کمک میکند تا بدانید چه مدت می توانید کار خود را پیش ببرید. بهتر است در ۹۰ روز اول سودآوری را هدف بگیرید تا از پرداختن پول بیشتر جلوگیری کنید.

انتخاب شخصی حقوقی

پر کردن فرم ها و مدارک برای شروع کسب وکار هزینه دارد و وابسته به وضعیت شما است. برای پرداخت هزینه های موجود باید تحقیقاتی را انجام دهید. در طول مرحله ی آزمایشی کسب وکارتان باید خود مالک باشید زیرا هزینه های پیش پرداخت و هزینه های کاغذبازی کم است. با این حال، بدانید که مالکیت شخصی شما را در معرض خطر قرار می دهد و باید قبل از تصمیم گیری مزایا و معایب آن را درنظر بگیرید. قبل از انتخاب یک نهاد تجاری، باید با یک متخصص مالیات و وکیل صحبت کنید.

یافتن منابع مالی

توجه داشته باشید که بدون در نظر گرفتن نوع کسب وکار شما باید منابع مالی را از حساب های شخصی جدا کنید. مخلوط کردن کسب وکار وحساب های شخصی شما، برنامه های مالی و تعهدات مالیاتی را پیچیده می کند. پس بهتر است حسابی جدا برای کارتان ایجاد کنید.

ایجاد وبسایت

مهم نیست که کسب وکار شما آنلاین است یا فیزیکی، شما باید یک وبسایت داشته باشید. نام وبسایت را براساس نام برندتان انتخاب کنید. اگر می خواهید کسب وکاری آنلاین ایجاد کنید، میتوانید نام دامنه تان را به نام فروشگاهتان ثبت کنید. همچنین محتوای وبسایت شما باید مفید و به روز باشد تا بازدیدکنندگان را جذب کند.

حال که مراحل ابتدایی را برای تحقق ایده هایتان انجام داده ای، باید در مورد موانع بعدی و آماده سازی استراتژی های مورد نیاز فکر کنید.

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp