آخرین اخبار

خانه / اخبار / باتری که در کوتاه ترین زمان شارژ می شود

باتری که در کوتاه ترین زمان شارژ می شود

اخیرا دانشمندان باتری ای را تولید کرده اند که قادر است دستگاه های الکترونیکی را در عرض چند ثانیه شارژ کند.
همانطور که میدانید در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی شرکت ها سعی بر این دارند که باتری هایی تولید کنند که در کمترین زمان شارژ شود و بیشترین ماندگاری را داشته باشد و از این تکنولوژی بیشتر در تلفن های همراه و لپ تاپ ها استفاده شده است .
اما گزارشات نشان می دهد که به تازگی محققان دانشگاه کورنل توانسته اند یک نوع باتری نانو را تولید نمایند که قادر است در عرض چند ثانیه دستگاه های الکترونیکی را شارژ کند.
محققان این دانشگاه با تغییر در ساختار اصلی یک باتری توانسته اند این باتری را تولید نمایند ، به این صورت که آنها به جای آند و کاتد در دو سوی جداکننده غیر رسانا باتری هر دو قسمت را با یک ساختار سه بعدی ترکیب کرده اند که این اقدام باعث شده است بسیاری خلل در مقیاس نانو برای ذخیره سازی انرژی پر شود.

یکی از اساتید این دانشگاه عنوان کرد:
ساختار سه بعدی در ابعاد نانو باعث می شود تراکم انرژی بیشتر شود و همچنین هرچه ابعاد باتری کوچکتر باشد در سریع تر شارژ شدن کمک می کند.
همچنین در این باتری ترکیباتی از کربن که دارای بسیاری خلل میباشد با عرض ۴۰ نانومتر وجود دارد که بر روی آن یک عایق جدا کننده با ضخامت ۱۰ نانومتر است که باعث می شود حفره ها را از بین ببرد و این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا اگر در لایه جدا کننده حفره وجود داشته باشد سبب آتش سوزی دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن همراه و لپ تاپ می شود.
منبع: بروزرسانی
http://beroozresani.com/news/technology/item/3126-nano-battery.html

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp