آخرین اخبار

خانه / اخبار / اولین ترن برقی و خودران دنیا، با موفقیت آزمایش شد

اولین ترن برقی و خودران دنیا، با موفقیت آزمایش شد

قطار شهری برقی زیمنس، موسوم به کُمبینو روی ریل ۶ کیلومتری مورد آزمایش قرار گرفت. قابلیت‌های این تراموا می‌توانند زمینه‌ساز توسعه‌ی حمل و نقل ایمن‌ با فناوری خودارن باشد.

 

 

هفته‌ی گذشته، اولین واگن برقی خودران جهان برای اولین بار با هدف معرفی قابلیت‌های هوش مصنوعی آن، وارد فاز عملیاتی شد. این تراموا سپس در مسیر‌های مختلف پوتسدام آلمان آزموده شد و آینده‌ای را به تصویر کشید که در آن سیستم‌های خودران این وسایل نقلیه سنگین، خطر آسیب‌رسانی به عابرین پیاده و سایر کاربران جاده را در مسیر خود کاهش می‌دهند.

 

واگن برقی زیمنس

 

کُمبینو توسط زیمنس توسعه یافته است و تا حد زیادی از فناوری خودروهای خودران بهره می‌گیرد. وجود لیدار، رادار و سنسورهای آن‌بورد باعث می‌شوند تا تصویری از محیط اطراف تولید و به سیستم تراموا ارسال شود. الگوریتم‌های هوش مصنوعی به کُمبینو اجازه می‌دهند تا به محض دریافت سیگنال خطر از اطراف یا مقابل ریل، حتی زمانی که مسافری سوار بر آن نیست، متوقف شود.

 

به عنوان بخشی از نمایشگاه حمل و نقل InnoTrans سال ۲۰۱۸، در حوالی برلین، واگن برقی زیمنس روی ریل آزمایشی ۶ کیلومتری، در شرایط ترافیک واقعی و با حضور یک راننده جهت مداخله در موارد لازم، بررسی شد. این آزمون توقف اضطراری توسط یکی از کارمندان زیمنس و با حرکت یک کالسکه بچه در مسیر حرکت تراموا اتفاق افتاد، جایی که سنسورهای واگن برقی رصد موفقی داشتند و باعث توقف تراموا شدند. به محض عبور کالسکه از سر راه، سیستم‌های خودران کمبینو توسط اپراتور انسانی راه‌اندازی شدند و حرکت تراموا از سر گرفته شد.

 

واگن برقی زیمنس

 

به دنبال آزمون اولیه و موفقیت‌آمیز کمبینو،‌ زیمنس ضمن همکاری با متخصصان علوم کامپیوتر دانشگاه کارلزروهه در پی توسعه‌ی سیستم‌های مشابه و کند و کاو در زمینه یافتن فرصت و قابلیت‌های بیشتری مثل استفاده از سیستم‌های اتوماسیون در مصارف تجاری برای شهر پوتسدام هستند.

 

سابرینا سوزان، مدیرعامل زیمنس موبیلیتی می‌گوید:

 

با ساخت انواع قطار و زیرساخت هوشمند، ما قادر خواهیم بود تا ایمنی سفرهای محلی و طولانی را بهبود بخشیم.

 

منبع زومیت

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp