آخرین اخبار

خانه / مقالات / انواع موتور دیزل پرکینز و مزایای استفاده از آنها

انواع موتور دیزل پرکینز و مزایای استفاده از آنها

انواع موتور دیزل پرکینز

می توان گفت مدل های بسیاری از دیزل پرکینز در اندازه های کوچک طراحی شده به این دلیل که فضای کمتری از مکان مورد استفاده را اشغال نماید. به عنوان مثال می توان به نصب و راه اندازی این موتور بر روی لدرهای کوچک و همچنین دستگاه های حفاری اشاره کرد. به طور کلی موتورهای دیزل پرکینز بر اساس کارکرد به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند:
• دیزل پرکینز دریایی: معمولاً از این موتور به منظور تأمین قدرت انواع کشتی های باربری و مسافربری و همچنین قایق های تفریحی استفاده می گردد.

• دیزل پرکینز صنعتی: این نوع موتور همان طور که از نامش مشخص است بر روی انواع مختلفی از ماشین آلات صنعتی مانند: لودرها، لیفتراک ها، ماشین آلات خردکن و… قابل نصب بوده و به منظور تسهیل در امورات کاربری صنعتی استفاده می گردد.

• دیزل پرکینز تولید توان: به طور اختصاصی از این نوع دیزل در جهت تولید و تأمین دیزل ژنراتورهای استفاده می گردد. بر اساس تحقیقات به عمل آمده مهم ترین ویژگی این نوع دیزل دور ثابت آن است.

 

مزایای استفاده از موتور دیزل پرکینز

یقیناً کسانی که از موتور دیزل پرکینز در صنایع خود استفاده می کنند از مزیت های منحصر به فرد آن نیز مطلع هستند. از آنجایی که طیف عمده ای از این محصول در بازارهای مختلف وجود دارد و کاربران زیادی انواع سریع تر آن را در دست دارند. به همین منظور خالی از لطف نیست اگر اندکی از مطالب خود را به شرح مزایای استفاده از دیزل پرکینز اختصاص دهیم. همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد تمامی موتورهای تولید شده با این برند با پایه گاز سوز به منظور مصارف صنعتی، کشاورزی، ساخت و ساز، دریایی، تولید برق و … طراحی وارد بازار شده اند. تولید کنندگان سری ۴۰۰ این نوع موتورها معتقد هستند که تمامی آن ها به واسطه راندمان و قابلیت های منحصر به فرد و متفاوتی که دارند به آسانی می توانند به بازارهای مهندسی ماشین آلات و ساختمانی نیز وارد شوند.

از دیگر مزیت های استفاده از این موتورهای ژنراتوری می توان به ساختار کوچک و استاندارد آن اشاره کرد. همچنین نمی توان از قیمت های بسیار مناسب و استاندارد این سیستم در بازارهای مختلف نیز چشم پوشی کرد. به واقع موتور دیزل پرکینز یکی از گزینه های بسیار مقرون به صرفه و در عین حال پرقدرت و کارآمد در میان موتورهای احتراقی دیزلی است که با برخورداری از ویژگی هایی چون دوام و راحتی کار توانسته جایگاه ارزنده ای را در میان رقیبان خود از آن خود کند.

 

 

منبع : سعدی کو

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp