آخرین اخبار

خانه / مقالات / انواع فیوز DC و کاربرد آن در نیروگاه‌های خورشیدی

انواع فیوز DC و کاربرد آن در نیروگاه‌های خورشیدی

فیوز‌های DC برای حفاظت از اضافه جریان‌ها در مسیر رشته‌ها و آرایه‌های نیروگاه‌های خورشیدی قرار می‌گیرد. بازه (رنج) آمپراژ و ولتاژ این فیوز‌ها از ۰.۵ تا ۵۰۰ آمپر و ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ ولت می‌باشند. فیوز‌ها علاوه بر جریان، سطح ولتاژ عایقی مشخصی نیز دارند که در زمان طراحی و انتخاب فیوز باید به آن دقت کرد.

در گذشته یکی از روش‌های نام گذاری انواع فیوز‌ها قرار دادن در دو گروه “دیرذوب” و”زود ذوب ” بود به طوری که برای هر شدت جریان نامی دو نوع فشنگ وجود داشت. روش جدید مشخص کردن فیوز‌ها کاملا عوض شده و آن‌ها را به صورت دو حرف مشخص می‌کنند: aM ,gG,gM

حرف اول بازه ظرفیت قطع فشنگ فیوز را مشخص می‌کند:
فشنگ با ظرفیت قطع کامل=g
فشنگ با ظرفیت قطع نسبی (فشنگ پشتیبانی)=a
حرف دوم درجه بندی فشنگ از نظر نوع مصرف را تعیین می‌کند:
مشخص کننده فشنگی با ظرفیت قطع کامل برای مصارف عمومی (General)=gG
مشخص کننده فشنگی با ظرفیت قطع کامل برای حفاظت موتور (Motor)=gM
مشخص کننده فشنگی با ظرفیت قطع نسبی برای حفاظت موتور (Motor)=aM

فیوز‌های DC خورشیدی
فیوز DC خورشیدی یا همان فیوز فتوولتاییک در مسیر استرینگ های (رشته پنل ها) نیروگاه خورشیدی و در تابلو DC نیروگاه خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دو سر آن جهت نصب بر روی نگهدارنده فیوز (پایه فیوز) قرار می‌گیرد.

بازه (رنج) آمپراژ و ولتاژ این فیوز‌ها از ۰.۵ تا ۵۰۰ آمپر و ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ ولت می‌باشند. در تصویر زیر یک نمونه فیوز فتوولتاییک را مشاهده می‌کنید:

این فیوز‌ها وظیفه حفاظت از پنل‌ها در مقابل اضافه جریان ها را به عهده دارند. فیوز‌ها علاوه بر جریان، سطح ولتاژ عایقی مشخصی نیز دارند که در زمان طراحی و انتخاب فیوز باید به آن دقت کرد. این فیوز‌ها برای سطح ولتاژهای مختلف استرینگ‌ها در ولتاژ‌های مختلفی تولید می‌شوند.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp