آخرین اخبار

خانه / مقالات / انواع فیلتر ممبران

انواع فیلتر ممبران

فیلتر ممبران اسمز معکوس
در دستگاه تصفیه آب خانگی آب بعد از عبور از فیلترهای پیش تصفیه وارد فیلتر ممبران می شود. در روش اسمز معکوس فیلتر ممبران با داشتن ساختار پیچیده تمام ناخالصی ها مانند فلزات سنگین , نیترات و نیتریت را حذف می کند. دقت فیلتر ممبران برای حذف آلاینده های شیمیایی بسیار بالا است و حتی می تواند تمام ناخالصی های محلول در آب را نیز حذف می کند. فیلتر ممبران سختی آب را کاهش داده و می تواند آهک و گچ موجود در آب را حذف نماید. فیلتر ممبران نسبت به کلر موجود در آب حساس است و ورود آن به فیلتر آسیب زیادی به آن وارد می کند.

فیلتر ممبران اولترافیلتراسیون
دقت این نوع فیلتر در تصفیه آب بسیار کمتر از فیلترممبران اسمز معکوس است. در تصفیه آب به روش اولترافیلتراسیون نیازی به پمپ نمی باشد و نیازی به فشار بالای آب ورودی نیست. این فیلتر ممبران برخلاف اسمز معکوس خروجی فاضلاب و پساب ندارد . ساختار فیلتر به صورت الیاف مویی است که درصد زیادی از ناخالصی ها را حذف می کند البته لازم به ذکر است که نسبت به اسمز معکوس دقت کمتری دارد.

فیلتر ممبران نانوفیلتراسیون
نانوفیلتراسیون در واقع اسمز معکوس آزاد نامیده می شود به دلیل اینکه نسبت به فیلترممبران اسمز معکوس منافذ بزرگتری دارد و آب با فشار کمتری نیاز دارد بنابراین امکان دارد برخی ذرات محلول در آب مانند نمک ها از آن عبور کنند.

 

منبع : ثمین واتر

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp